Ida-Viru küllakutsumise talgud tõusid aasta turundusteoks

Sirle Sommer-Kalda
, ajakirjanik
Copy
Talgukutse, mida sai jagada sotsiaalmeedias.
Talgukutse, mida sai jagada sotsiaalmeedias. Foto: idaviru.ee

Eesti turismi turundusteo konkursi võitis Ida-Virumaa kevadkampaania, mis ärgitas kohalikke elanikke endale külalisi kutsuma.

Eestis esimest korda läbi viidud EASi turismiarenduskeskuse konkursile esitati 30 silmapaistvat turundustegu. Nende seast valiti välja neli finalisti, kelle hulgast teenis rahvahääletusel suurima häältesaagi Ida-Viru turismiklaster, võites ülekaalukalt teaduskeskuse AHHAA uue näituse "Ahhaaa, foobiad" turundust. Aasta turundusteo auhind anti üle teisipäeval Eesti turismikonverentsil 2020.

"Kui keegi küsib minult, kus piirkonnas elavad kõige patriootlikumad inimesed, siis vastus on Ida-Virumaa," ütles Ida-Viru turismiklastri turunduse projektijuht Meelis Kuusk, tänades idavirulasi, kes raskel ajal kohalikule turismile appi sööstsid.

"Ida-Viru turismiklaster ei visanud kevadel kordagi püssi põõsasse ja kui ilmnesid esimesed kriisist väljumise märgid, oli aeg tegutseda. Meie tollane turunduspartner Marketingi Instituut tuli välja suurepärase ideega korraldada Ida-Viru küllakutsumise talgud. Idee oli kaasata võimalikult palju kohalikke elanikke, ettevõtteid ja partnereid, et kutsuda üheskoos sõpru, sugulasi ja tuttavaid Ida-Virumaale külla," meenutas Kuusk kriisist väljumise kampaania sünnilugu.

Küllakutsujatele valmistati ette nii eesti- kui ka venekeelsed kutsed, mida sai sotsiaalmeedias jagada. Kuusk märkis, et tegu polnud müügikampaaniaga, mis sundinuks inimesi raha kulutama. "Rahaline kasu oli kaudne: kui juba siin oldi, siis kulutati."

Kampaania teine pool olid turismiklastri partnerite pakkumised, mis andsid ideid, kuidas koos Ida-Virumaal aega veeta. "Meie kampaania osutus edukaks − siseturistide arv kasvas Ida-Virumaal 2019. aasta juuni-juuliga võrreldes rekordilised 39 protsenti. Konkursi rahvahääletusel näitas Ida-Virumaa taas kord, et see polnud ühekordne kampaania ja et ükski kampaania pole enne läbi, kui võit on käes," ütles Kuusk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles