Jutud Narva Pähklimäe gümnaasiumi ähvardavast gümnasistist hakkasid piirilinnas levima möödunud aasta lõpus. Olukorra muutis õõvastavamaks kuuldus sellest, et noormees olevat internetis tiksuma pannud "tasumistunnini" jäänud päevi arvestava loenduri. Inimesed hakkasid rääkima ees ootavast plahvatusest, asjasse sekkus politsei.
Narva koolipoiss hirmutas netipostitusega oma koolikaaslasi
Pähklimäe gümnaasiumi direktor Vjatšeslav Konovalov ütles Põhjaranniku ajakirjanikule, et ei taha seda teemat esialgu kommenteerida, kuna viibib praegu puhkusel.
Seni ei ole ajakirjaniku järelepärimisele reageerinud ka kooli psühholoog.
Tähtsusetu vahejuhtum?
Kooli juhtkond aga teab ja mäletab seda lugu. Politseist anti Põhjarannikule teada, et detsembris võtsidki just kooli töötajad nendega ühendust.
Toona teavitati politseid, et üks nende gümnaasiumis õppiv noormees, keda muu hulgas huvitavad riigikaitse, sõjatehnika ja relvastus, oli hakanud internetis päevi loendama ning ajanud sellega teistele õpilastele hirmu nahka.
"Politsei ning linnavalitsuse sotsiaaltöötaja suhtlesid pedagoogidega, huvialaõpetajatega, lähedastega ja noormehe endaga. Noormees luges päevi täisealiseks saamiseni. Õpilaste omavaheline suhtlus oli keeruline ning teised õpilased tõlgendasid teda valesti," kommenteeris Narva politseijaoskonna piirkonnavanem Jelena Roos.
Politseist anti teada, et nimetatud juhul ei ole menetluse algatamiseks alust, kuna reaalset ohtu ei olnud.
Muide, ka inimesi hirmutanud "tasumistunni" tähtaeg on praeguseks möödas ning eelnimetatud noormees ilma suurema kärata oma 18. sünnipäeva maha pidanud.
Märka kiusamist!
Jelena Roos tuletas nimetatud juhtumit kommenteerides meelde, et kiusamine ei ole alati füüsiline tegu, vaid ka mõnitamine, ignoreerimine või solvamine.
"Kool ja õpetajad ning kaasõpilased ise saavad kiusamise takistamiseks palju ära teha. Väga palju on neid, kes näevad pealt, kuid ei sekku ega peata ise kiusajat ega räägi sellest ka kellelegi teisele. Kiusamist on tähtis märgata ja sellesse sekkuda, mitte silma kinni pigistada, kuna üksteise märkamine, toetamine ja mõistmine aitab luua koolis positiivset sotsiaalset ja turvalist õhkkonda ning suurendada kiusamist taunivaid hoiakuid," ütles Roos.