Uus liiniveohange klatib tasuta bussisõidu tekitatud segadust

Külli Kriis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige rohkem sõitjaid siseneb ja väljub 43. liinil Kohtla-Järvel Kalevi peatuses.
Kõige rohkem sõitjaid siseneb ja väljub 43. liinil Kohtla-Järvel Kalevi peatuses. Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik

Kohtumisel Kohtla-Nõmme rahvaga sai kirja mõnigi väärt ettepanek, mida ühistranspordikeskus lubas 43. bussiliini muutes arvesse võtta.

Esmane info Kohtla-Nõmmet Iidlaga ühendaval 43. bussiliinil kavandatavatest muudatustest uue liiniveohanke puhul tekitas Kohtla-Nõmme elanike seas omajagu ärevust.

Esiteks see, et bussi lõpp-peatus kolib Iidlast Jõhvi bussijaama − kuidas pääseda siis Iidlasse tööle või Purule arsti juurde ning kuidas jõuavad lapsed Jõhvi gümnaasiumisse?

Praeguste peatuste järgi on see tegelikult üsna napilt maakonnaliin, sest linnas on ikka väga palju peatusi.

Heiki Luts

Teiseks see, et Kohtla-Järvel kaob ära Olevi - Kalevi tänava haak: huvikoolid ja -ringid jäävad uutest peatustest kaugele, linnast Kohtla-Nõmme kooli käivate õpilaste ja õpetajate liikumine muutub keerulisemaks.

Pääseb ka kooli ja arsti juurde

"Maakonnaliinide loogika on selline, et alg- ja lõpp-peatused on keskustes. Nii on võimalik vähima ajakuluga ühelt bussilt teisele jõuda, et liikuda edasi teistesse piirkondadesse," selgitas Ida-Viru ühistranspordikeskuse juht Heiki Luts. Lubades, et uute plaanide järgi ei tohiks intervallid eri liinide busside saabumise ja väljumise vahel ületada viit minutit.

"Kui uusi liine paika sättisime, siis raviasutustesse pääsemise võimalus oli meil üks prioriteete. Nii et Purule arsti juurde või sinna kanti tööle pääsete ka edaspidi, tõsi, ümberistumisega Jõhvis Postkontori peatuses. Linna sisse sõites antakse bussis sõitjatele teada, kus tuleb Jõhvist edasi Iidla suunas sõitmiseks ümber istuda ja teavitust korratakse enne õigesse peatusse jõudmist. Seal on teine tasuta buss juba ootel − ja see peab 43. bussi igal juhul ära ootama," kirjeldas Luts tulevikku.

Sellise ümberistumisega pääseb  Jõhvi - Puru suunal liikuma tosin korda päevas.

Et lapsed kooli jõuaksid, sõidavad kolm hommikust nr 43 bussi Jõhvi gümnaasiumini ja neli pärastlõunast bussi alustavad sealt tagasisõitu.

"Kellaaegadest me praegu veel väga täpselt ei räägi, sõidugraafikud selguvad lõplikult siis, kui vedajatega on lepingud sõlmitud," märkis Luts.

Linnaliinidest lahku

43. liini kulgemist kavandades oli Lutsu sõnul üks kitsaskoht tasuta maakonna- ja tasuliste linnaliinide kattumine.

"Kuna 43 on maakonnaliin, ei saa see sõita paralleelselt linnaliiniga. Liiati kasutatakse seda bussi pärast tasuta transpordile üleminekut väga palju Kohtla-Järve ja Jõhvi vahet sõitmiseks, mille tulemusena Kohtla-Nõmme inimesed ei mahu enam bussi," põhjendas ta kavatsust Olevi - Kalevi tänava haak Järve linnaosas välja jätta.

Seega jääks Järve linnaosas liinile viis peatust: Vanalinn, Vene gümnaasium, Vironia, Virumaa kolledž ja Koidula.  

"Laste huviringidesse pääsemise vajadust arvestades oleks võimalik tekitada ujula juurde üks lisapeatus," lubas Luts kohalike elanike murele lahendust.

Osa kohtumisele tulnud inimesi pooldas siiski  Olevi - Kalevi ringi allesjäämist. Oluline on see näiteks kohaliku kooli jaoks, kuhu just sealt sõidab 20 õpilast ja 11 õpetajat.

"Arutlusel on kaks alternatiivi," ütles Luts seepeale. "Esimene on see, et buss sõidab pärast Olevi tänava peatusi mööda Kalevi tänavat Tallinna - Narva maanteele ja sealt otse Jõhvi. Teise variandi järgi oleks Kohtla-Nõmme poolt sõites alates vanalinna peatusest võimalik bussist ainult väljuda, mitte aga siseneda; Jõhvi poolt tulles vastupidi − Järve linnaosa peatustes saab ainult siseneda, mitte väljuda."

"Tartus ja Viljandis selline süsteem toimib," kinnitas maanteeameti ühistranspordi järelevalve talituse peaspetsialist Juri Petruhhin.

Maakonnaliin maainimestele

Luts toonitas, et 43. bussiliin on maakonnaliin ja mõeldud ennekõike maainimestele liikumisvõimaluse tagamiseks.

"Praeguste peatuste järgi on see tegelikult üsna napilt maakonnaliin, sest linnas on ikka väga palju peatusi," märkis ta.

See oli üksiti vastus ettepanekule, et nn laudaringi enne Jõhvi linna võiks välja jätta. Liiati kasutavad sealseid peatusi ka mõned kohtlanõmmelased.

Kohtla-Nõmme kooli käivate õpilaste-õpetajatega seotud ettepanekute peale ütles Luts, et maakonnaliin ei ole siiski päris õpilasliin. Küll aga lubati kaaluda Savi ja Raudtee tänava elanike ettepanekut, et kas või paar bussi päevas ka sellest väga kehva ühendusega piirkonnast läbi sõidaks.

See, et buss hakkab edaspidi Kohtla-Nõmmel rongiaegadel raudteejaama sõitma, oli kõigile meele järele.  Kuidas liiklust Elroni aastaajati muutuva sõiduplaaniga kohandada, pole Lutsu sõnul veel päris selge.

Eraldi lubati arutada koos vallavõimu esindajatega seda, kuidas Kohtla-Nõmme (aga ka endise Kohtla valla piirkonna) elanikud Jõhvist õhtustelt kultuuriüritustelt koju pääseksid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles