6. märts 2015, 21:51
Jõhvi tahab kaotada tasulise parkimise
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi vallavalitsus kiitis sellel nädalal heaks ettepaneku, millega kaotatakse rohkem kui seitse aastat Jõhvi kesklinnas kehtinud tasulise parkimise alad vallale kuuluvates parklates.
"Sellel puudub mõte. Kui tasuline parkimine toob rohkem kulu kui tulu, siis pole mõtet ka autojuhte nörritada," põhjendas vallavalitsuse liige Märt Marits sel teisipäeval tehtud vallavalitsuse protokollilist otsust kehtiv parkimiskord ära muuta. Marits tuli selle ettepanekuga vallavalitsuse istungile, kui oli sel teemal pidanud koosoleku vallavalitsuse majandusspetsialistidega, kes leidsid, et praegune parkimissüsteem on vallale pigem kahjulik.
Saab reguleerida liiklusmärkidega
Vallavanem Aivar Surva ütles, et parkimist kesklinnas saab reguleerida lihtsalt ka liiklusmärkidega, lisades, et kõige probleemsem parkimisala, mis praegu tasulisse piirkonda kuulub, asub Narva maanteel vene gümnaasiumi juures. Seda, kui palju vald praeguse parkimissüsteemi käigushoidmisele peale maksab, Marits ega Surva öelda ei osanud, kuid Maritsa sõnul on tulu sellest nullilähedane.
Vallavalitsus kavatseb asjakohase eelnõu esitada volikogu järgmisele istungile, mis peaks toimuma 19. märtsil.
Vallale kuuluvad tasulised parklad, kus esimene parkimistund parkimiskella kasutamise korral on tasuta, asuvad Narva maanteel (Jõhvi turu ja vene gümnaasiumi ees), Veski tänavas (kaubanduskeskuse Tsentraal kõrval) ning Rakvere tänavas (Swedbanki kontori piirkonnas). Samuti on tasulised parkimisalad kaubanduskeskuste Tsentraal ja Jewe ees, kus parkimiskellaga on tasuta parkimine lubatud kaks tundi, ent neid parklaid haldab keskuste omanik. Tasuline on parkimine ka kaubanduskeskuse N&V juures asuvas parklas.
Tsentraali ja Jewe omanikfirma East Capital juhatuse liige Martin Otsa ütles, et nende eesmärk pole kunagi olnud parklate pealt tulu teenida ja nad pole klientidelt selle eest raha küsinud. "Oleme ostnud ASilt Ühisteenused järelevalveteenust, et meie klientidel oleks siin võimalik mugavalt parkida," sõnas Otsa. Ta lisas, et kahetunnine tasuta parkimisaeg on piisav selleks, et inimene jõuaks kõik vajalikud ostud ära teha. Parkimispiirang seati omal ajal keskuste juures sisse siis, kui vald kehtestas oma parkimispiirangud, et kesklinna büroodes ja kontorites töötavad inimesed ei pargiks tööpäevaks oma sõidukeid keskuste parklatesse.
Seda, kas nüüd, kui vald otsustab oma parklates tasulise parkimise lõpetada, teevad seda ka Tsentraal ja Jewe, Otsa veel öelda ei osanud. "Kui vald kaotab tasulise parkimise, siis meie poolt on see ainult tervitatav. Eks me arutame, kuidas edasi toimida. Meie eesmärk on see, et keskuste külastajad saaksid mugavalt parkida," ütles ta.
Kaubakeskus: see oli algusest peale mõttetu
Kui vald 2007. aasta sügisel oma parklates tasulise parkimise kehtestas, pidas ta sellekohaseid läbirääkimisi kesklinnas asuvate kaubanduskeskuste omanikega, püüdes neid kallutada ka oma parklates tasulist süsteemi rakendama. Ainsana suurtest keskustest ei läinud sellega kaasa Jõhvi kaubakeskus. Toona põhjendas keskus seda asjaoluga, et keskuselt oodatakse parkla korrashoidu ja hooldamist, samas kui parkimisest saadava tulu võtab parkimiskorraldaja endale ning klientidele tekitatakse täiendavaid ebamugavusi. Jõhvi kaubakeskuse juhatuse liige Andrus Talsi ütles, et toona vallavalitsus hoiatas neid, et pärast tasulise parkimise rakendamist läheb keskuse tasuta parkla umbe, kuid midagi katastroofilist siiski juhtunud pole.
"See oli tookord teatud inimeste idee, et see tasuline parkimine igal juhul ära teha. Meile tundus see juba siis mõttetu." Ta lisas, et tema teada polegi sellistes eraparklates juriidilist õigust parkimise eest raha võtta. "Olen ise parkinud Jewe ees, panemata isegi parkimiskella, ja midagi pole juhtunud. Tean inimesi, kes pole trahve maksnud ja midagi pole juhtunud," sõnas Talsi.
Põhjarannik kirjutas mullu suvel sellest, kuidas Ida-Virumaa omavalitsuste liidu esimees Veikko Luhalaid on jätnud maksmata Jõhvi eraparklates saadud trahvid, kuna ei pea tasulise parkimise ala tähistava liiklusmärgi alt läbisõitmist tema ja parkla omaniku vahel sõlmitud lepinguks. Aga just leping on see alus, mille põhjal saab eraparkla omanik leppetrahvi määrata.
Jõhvi vald kehtestas kesklinna parklates tasulise parkimise 1. novembrist 2007, põhjendades seda vajadusega vältida kesklinna ummistamist autodega. Algul teenis vald selle pealt üsna hästi, sest inimesed polnud uue süsteemiga harjunud ning trahviraha turgutas eelarvet tublisti. Aastatega on summad aga kokku kuivanud.