Tasulise parkimise kaotamisele on nii poolt- kui vastuargumente

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jõhvis on tasuline parkimine kesklinnas kestnud aastaid. Kui algul tõi see vallale hästi sisse, kuna inimesed polnud uue süsteemiga harjunud, siis nüüd on tulud kokku kuivanud ning väidetavalt maksab vald süsteemi toimimisele peale.
Jõhvis on tasuline parkimine kesklinnas kestnud aastaid. Kui algul tõi see vallale hästi sisse, kuna inimesed polnud uue süsteemiga harjunud, siis nüüd on tulud kokku kuivanud ning väidetavalt maksab vald süsteemi toimimisele peale. Foto: Peeter Lilleväli

Kuigi Jõhvi volikogu liikmed kipuvad pigem pooldama vallavalitsuse ettevalmistatavat eelnõu, millega kaotatakse vallale kuuluvates kesklinna parklates tasuline parkimine, on ka kõhklusi ohu tõttu, et see võib kaasa tuua autoummistuse Jõhvi südames.

Eelmisel nädalal kiitis vallavalitsus heaks idee kaotada munitsipaalparklates tasuline parkimine ning praegu valmistatakse ette sellekohast eelnõu, mis esitatakse 26. märtsil toimuvale volikogu istungile. "Ma ei näe sellel tasulisel parkimisel mõtet, aga kui tullakse konkreetsete numbritega välja, on pilt selgem," ütles volikogu koalitsiooni kuuluva sotsiaaldemokraatide fraktsiooni liige Teet Enok. Tema sõnul tuleb peale majandusliku aspekti rääkida ka mainekahjust, mida tasuline parkimine Jõhvile tekitab, sest peamised trahvimaksjad on tema sõnul turistid, kes kehtivast süsteemist ei tea, aga ka kohalikud eakamad inimesed, kes tulevad ümberkaudsetest piirkondadest Jõhvi asju ajama. Enok ise on Jõhvis vähemalt kolmel korral saanud parkimistrahvi, kuna unustas paigutada parkimiskella.

Risk ummistada kesklinn

Reformierakonna fraktsiooni liige ning volikogu esimees Niina Neglason ütles, et 2007. aastal, kui kesklinnas tasuline parkimissüsteem kehtestati, polnud eesmärgiks mitte niivõrd rahateenimine, kui liikluse korrastamine, et kesklinnas töötavad autoomanikud ei ummistaks parklaid, mis takistaks inimestel maakonnakeskuses asjaajamist.

"Ma ei ole väga tuline tasulise parkimise kaotamise pooldaja, sest kardan, et seda võidakse hakata kuritarvitama," sõnas Neglason. Tema sõnul peaks seda sammu enne põhjalikumalt kaaluma, sest kui tasuline parkimine kaotada ja selgub, et sellest tekib ikkagi probleeme, on vana süsteemi uuesti kehtestada keeruline.

"Vallavanem Aivar Surva ütles, et parkimist võib reguleerida ka liiklusmärkidega. Aga siis peab ju ikkagi keegi kontrollima," lausus ta.

Opositsioonis oleva fraktsiooni Jõhvi - Meie Kodu aseesimees Ljudmila Jantšenko ütles, et seda võis algusest peale oletada, et tasulise parkimise kehtestamine läheb vallale rohkem maksma, kui sealt raha tagasi tuleb. "Nii see ka juhtus, aga keegi toona ei arvestanud, kui palju see tasuline parkimine maksab," sõnas Jantšenko, kelle sõnul oleks praeguse süsteemi kaotamine normaalne.

Tuleks analüüsida

Rääkides võimalusest, et tasulise parkimise tühistamine võib kesklinna ära ummistada, sõnas Jantšenko, et selleks tuleks teha eelnev analüüs ja kui selgub, et selline risk on, võib kaaluda muid meetmeid parkimispiirangute kehtestamiseks.

"Loomulikult peab omavalitsus jälgima, et kui parkimisskeem läheb talle kallimaks maksma, kui sisse toob, tuleb kaaluda selle otstarbekust. Eriti praegu, kui finantsiliselt on nii raske.

Samuti opositsioonilise fraktsiooni Jõhvi Heaks esimees Eduard Rae, kes möödunud aasta suveni töötas Jõhvi abivallavanemana majanduse küsimustes, ütles samamoodi, et suhtub tasulise parkimise kaotamisse positiivselt.

Tasuline parkimine kehtestati Jõhvi linnas 2007. aasta 1. novembrist, hiljem kehtestati lisaks munitsipaalparklatele tasuline süsteem ka mõnede kaubanduskeskuste parklates. Praegu saab tasulises alas munitsipaalparklates parkimise algusaja tähistamisega parkida tasuta 1 tund, kaubanduskeskuste Jewe ja Tsentraal parklates 2 tundi.

Nüüd leiab vallavalitsus, et selline süsteem on muutunud mõttetuks ning valla rahakotti koormavaks.

Kui vald peaks oma parklates tasulise süsteemi kaotama, tekib küsimus, mis saab kaubanduskeskuste parklates. Tsentraali ja Jewe omanikfirma East Capital juhatuse liige Martin Otsa ütles eelmisel nädalal, et nad peavad seda veel kaaluma, kuid lisas, et nad tervitavad vallavõimude sellist algatust.

Tagasi üles