Jõhvi ja Kiviõli tahavad parandada ühendust raudteejaamaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jõhvi plaanib küsida toetust, et ehitada perroonile pääsemine mugavamaks ja turvalisemaks selle mõlemast otsast.
Jõhvi plaanib küsida toetust, et ehitada perroonile pääsemine mugavamaks ja turvalisemaks selle mõlemast otsast. Foto: Peeter Lilleväli

Jõhvi ja Kiviõli loodavad riigilt toetust ühistranspordipeatuste ühendamiseks, tänu millele tahetakse raudteejaamad liita juba olemasolevate kergliiklusteedega, mis muudaks jaama liikumise mugavamaks ja turvalisemaks. 

Riik jagab toetust eesmärgiga integreerida eri liikumisviise ja tagada raudteepeatuste parem ühendus muude transpordiliikidega ning kasutada ära olemasoleva ühistranspordi taristu potentsiaali. Millised omavalitsused toetust saavad, selgub veel sellel aastal.

Vajadusel lisatakse bussiliin

Jõhvi tahab ehitada teed ja kõnniteed välja nii, et raudteeplatvormile oleks mugav läheneda selle mõlemast otsast. Tulevikus laiendatakse raudteejaama juures parkimisala ja ehitatakse teedevõrk välja nii, et jaamast saaks turvaliselt liikuda Rakvere tänava bussipeatusesse.

Ehkki kunagi pidas Jõhvi plaani bussi- ja raudteejaama ühendamiseks, ei ole see plaan enam päevakorral nüüd, kus bussijaam on olemas. Küll tuleb tagada mugav liikumine juba olemasolevatesse bussipeatustesse ning maavalitsus on valmis tegema ümberkorraldusi ka nii, et raudteejaamast pääseks otse bussile. Vajaduse korral lisatakse üks liin, mis just raudteejaama teenindab.

"Oleme arvestanud sellega, et Jõhviga on korralik bussiühendus, mida saab ära kasutada selleks, et nii Ahtme, aga miks mitte ka Sillamäe inimesed just Jõhvist rongile liiguksid," ütles Jõhvi abivallavanem Vello Juhkov, kelle sõnul tulevad raudteejaama infotahvlid nii rongi- kui bussiliikluse kohta. Samuti luuakse selle juurde peatuskoht taksodele ja bussitaskud, et tuua bussiliiklust raudteejaama juurde.

Raudteepiirkonna probleemseim koht on Juhkovi kinnitusel just praegune jaamahoone, mille renoveerimiseks pole Eesti Raudteega kaubale jõutud. Raudtee-ettevõte on kaks korda palunud luba hoone lammutamiseks, kuid selleks vald luba ei anna. Pigem loodetakse koostöös ja mõne fondi abil hoone korda teha. "Kuna inimesed tulevad rongile ka maapiirkonnast, oleks vaja kohta, kus pakid maha toetada ja võimalusel kohvikus istuda, ajalehti osta," rääkis Juhkov, kuid tõdes, et jaamahoone korrastamine selle toetusprogrammi alla ei mahu ja peab jääma ootama uusi võimalusi.

Liidetakse kergliiklusteede võrku

Kiviõlis vahetas rongipeatus asukohta ja selle juurde rajatud kuni viiele autole mõeldud parkla on liiga väikene. Parkimisvõimalus bussidele puudub seal sootuks. Lähim bussipeatus on 500 meetri kaugusel ja seegi tuleks rongide peatuskohale lähemale tuua.

Nii näeb Kiviõli, et bussipeatus tuleb tuua rongipeatuse juurde, paigaldada uus bussiootepaviljon ja peatumiskoha juurde ehitada korralik, 3500-ruutmeetrine parkla ning Maidlasse jalgratastevalvega hoidla.

Lisaks tuleks peatuseni ehitada korralikud kergliiklusteed, mis ühendaksid Jaama ja Kraavi tänavat ning Vabaduse puiesteed ja tulevikus rajatavat Sonda teeni kulgevat promenaadi. Rekonstrueerida tuleks Raudtee tänava ja Vabaduse puiestee jalgteed. Peatuse juurde paigaldatakse pingid, prügikastid ja infotulbad ning ehitatakse välja säästlik tänavavalgustussüsteem.

Tagasi üles