29. oktoober 2015, 22:12
Maanteele võib tulla veel üks jalakäijate sild
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavu sügisel Jõhvis valminud uued kergliiklusteed ulatuvad kahelt poolt Tallinna-Narva maanteed Uikala ristmikuni, kus tiheda liiklusvooga laiast maanteest ülesaamine on aga jalakäijatele ohtlik ettevõtmine.
Praegu käivad sel ristmikul üle maantee peamiselt lähedal asuva Kotinuka küla elanikud või rahvasportlased, kes teevad trenni uutel siledatel teedel. Nende inimeste hulk, kel tuleb selles kohas aga sõidukite vahelt teisele poole teed lipsata, kasvab märgatavalt aasta-kahe pärast, mil maanteest põhja poole rajatavasse tööstusparki peaksid tekkima sajad uued töökohad. Sel aastal valmisid pargis nii sõidu- kui kõnniteed, mis ulatuvad maanteeni.
Maantee ületajaid tuleb juurde
Sihtasutuse Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus juhatuse esimees Teet Kuusmik sõnas, et praeguste plaanide järgi hakkavad viis ettevõtet hiljemalt järgmisel kevadel tööstusparki hooneid püstitama ja eeldatavasti järgmise aasta lõpuks on seal ametis juba sada inimest. "Oleme arvestanud, et iga aastaga lisandub 100 töökohta, ja see tähendab, et viie aasta pärast hakkab sinna tööle käima ligikaudu 500 inimest," sõnas ta.
Muu hulgas kavandatakse Jõhvi tööstusparki ka suuremat eelkõige turismibussidele mõeldud teeäärset parklat, kuhu peaksid tulema tankla, söögikoht, remonditöökoda ja muud teenindusasutused.
Jõhvi abivallavanema Vello Juhkovi sõnul on ohutu maanteeületuse teema Uikala ristmikul muutumas aina aktuaalsemaks. "Oleme maanteeametiga arutanud mitmesuguseid variante. Kaugemas tulevikus on plaanis ehitada see ristmik mitmetasandiliseks. Kuid lähiaastatel on ilmselt kõige mõistlikum rajada jalakäijate sild, enam-vähem samasugune, nagu on mõned kilomeetrid eemal Edisel ja Kukruse mõisa juures," sõnas Juhkov, märkides, et maantee alla jalakäijate tunnelit teha ei saa, kuna seal kulgevad nii gaasitorustik, elektrikaablid kui muu taristu.
Ülekäigurada suurendaks ohtu
Maanteeameti Ida regiooni ehitusvaldkonna juhi Anti Palmi sõnul on praegu jalakäijate ohutuse huvides ehitatud ristmikule valgustus ning kehtestatud maanteel kiiruspiirang 70 km/h.
Tema sõnul kaaluti ristmikul kiiruse piiramist ka kuni 50 km/h. "Kuna liikluskeskkond ei toeta kiiruspiirangust 50 km/h liiklejate poolt kinni pidamist, siis pidasime otstarbekaks piirduda kiiruspiiranguga 70 km/h. Kuna tee on lai ja maanteelistes tingimustes, siis 70 on see kiiruspiirang, mille puhul on lootust, et keegi sellest ka kinni peab," märkis Palmi.
Palmi hinnangul suurendaks laiale maanteele ülekäiguraja tegemine praeguse lahendusega võrreldes tõenäoliselt ohtu, et jalakäijad võivad auto ette sattuda. "Tee on ilus lai ning jalakäijale tee andmist hakatakse eirama, mis võib omakorda viia ülekäigurajal auto alla jäävate jalakäijateni," selgitas ta.
Ta kinnitas, et maanteeamet jälgib, kuidas liiklusolud ristmikul muutuvad ning kui aktiivselt hakatakse teed ületama. "Vajaduse tekkimisel tuleb midagi täiendavalt ette võtta," lisas ta.
Palmi ütles, et maanteeamet on koostamas oma ettepanekut riigimaanteede ehitusobjektidest aastatel 2020-2030 ning selles käsitletakse ka Tallinna-Narva maantee Haljala-Kukruse ja Jõhvi-Narva lõikude liiklusohutuse parandamist. "Kui seda tegevuskava aktsepteeritakse, siis hakatakse alates 2023. aastast nende lõikude kõige valulisemaid kohti ümber ehitama. Võib eeldada, et Uikala ristmik oleks selles tegevuskavas üks prioriteetidest," ütles ta, märkides samas, et miski ei välista, et liiklusohutuse parandamiseks ehitatakse jalgtee sild märksa varem valmis.