Kadri Simson: 2025. aastal on Jõhvi ja Narva vahel neljarealine maantee

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Senine ainus suurem ehitustöö Jõhvi ja Narva vahelisel maanteelõigul on mullu sügisel valminud Sillamäe kahetasandiline liiklussõlm, mis läks maksma seitse miljonit eurot. 

MATTI KÄMÄRÄ
Senine ainus suurem ehitustöö Jõhvi ja Narva vahelisel maanteelõigul on mullu sügisel valminud Sillamäe kahetasandiline liiklussõlm, mis läks maksma seitse miljonit eurot. MATTI KÄMÄRÄ Foto: Põhjarannik

Üle kümne aasta päevakorral olnud, kuid pidevalt edasi lükkunud Jõhvi ja Narva vahelise maantee neljarealiseks ehitamine saab majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni sõnul teoks orienteerivalt 2025. aastaks. 

Vastates Põhjaranniku küsimusele, mis aastal saab Jõhvist Narva sõita mööda neljarealist  maanteed, ütles Simson, et see on "peaaegu kindlasti" Keskerakonna valimislubadus 2019. aasta riigikogu valimistel. Ta pakkus, et lisaks Keskerakonnale saab Eesti kolme põhimaantee ehitamine neljarealiseks veel mõne teisegi erakonna valimislubaduseks, mis peaks tegema selle plaani elluviimise reaalseks ka eri koalitsioonivalitsuste puhul.

Raha on vaja üle 200 miljoni euro

"Otsus tuleb pärast 2019. aasta valimisi, sest vajalik on ka rahaline kokkulepe," kinnitas Simson.

Minister selgitas, et otsuste tegemisest kuni neljarealise maantee valmimiseni läheb umbes kuus aastat, mis kulub maade omandamisele, tee projekteerimisele, hanke läbiviimisele ja ehitusele.  "Me näeme, et Tallinna-Tartu [maantee neljarealiseks ehitamise] puhul tehti otsus 2016 ja valmis saab see aastal 2022," märkis ta.

Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk rääkis eelmise aasta oktoobris  Sillamäe kahetasandilise liiklussõlme valmimisel, et maanteeametil on kavas ka Sillamäe Narva-poolses osas viia kahele tasandile põhimaantee ja kohaliku tee ristmik, ent kogu Jõhvi ja Narva vahelise maanteelõigu neljarealiseks ehitamiseks on tema sõnul liiklust vähe.  "Praegu kehtiva kava järgi on plaanis aastatel 2023-2024 võtta Jõhvi ja Narva vahel ette kõige ohtlikumad ja kurvilisemad lõigud ning need kolmerealiseks ehitada. Jõhvi ja Narva vaheline maanteelõik on meile oluline. Aga rahalisest võimest lähtudes ei ole meil võimalik kiiremini edasi minna," tõdes ta.

Kadri Simson ütles, et maanteeamet toetab küll väga tugevasti  2+1 lahendusi, aga inimesed unistavad ikkagi neljarealisest maanteest.

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk teatas eile, et  Jõhvi ja Narva vahelise neljarealise maanteelõigu eeldatav ehitusmaksumus on 200-220 miljonit eurot. Ta rõhutas, et maanteeamet lähtub oma ehitustegevuses vabariigi valitsuse kehtestatud teehoiukavast aastateks 2014-2020.  "Kui valitsus otsustab teehoiukava muuta ning võetakse vastu otsus ehitada Jõhvi-Narva vaheline lõik neljarajaliseks, siis on maanteeamet valmis seda tegema," märkis ta.

Päevakorral üle kümne aasta

Ligikaudu 50 kilomeetri pikkuse Jõhvi ja Narva vahelise kurvilise ning ohtliku maanteelõigu neljarealiseks ehitamine on päevakorral olnud juba üle kümne aasta.

2007. aasta kevadel rääkis Ida-Virumaalt riigikogusse valitud Rein Aidma Põhjarannikule, et  Tallinna-Narva maantee neljarealiseks ehitamise jätkamine oli Reformierakonna programmis ja sellest lubadusest ei ole mingil juhul kavas taganeda. Ta oli üsna veendunud, et kui koalitsiooniläbirääkimistel tuuakse välja Tallinna-Tartu maantee laiendamine, siis nimetatakse samamoodi kindlasti ka Tallinna-Narva maanteed. "Selge on see, et niivõrd raha- ja töömahukat objekti pole võimalik valmis saada nelja aastaga. Pean reaalseks, et kaks riigikogu ametiaega ehk kaheksa aastat kulub vähemalt, enne kui Narvast Tallinnani neli sõidurada kulgema hakkab," sõnas Aidma 11 aastat tagasi, rõhutades, et tähtis on langetada riigi tasemel poliitiline otsus, et see ehitus võetakse ette.

Seitse aastat tagasi valmis Ida-Viru maavalitsuses  Jõhvi-Narva maantee teemaplaneering, millega määratleti neljarealise maantee trassikoridor.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles