18. mai 2012, 12:47
Soe ilm annab teetöödele stardi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suuremad teetööd piiravad sel aastal liiklust Rausvere ja Kuremäe vahel, kus liiklejad peavad pikema sõiduajaga arvestama mitte ainult sel, vaid ka järgmisel suvel.
Eelmisel nädalal avati 13,2 kilomeetri pikkuse Rausvere ja Kuremäe vahelise tee pakkumised, kus osales viis ettevõtet. Selle lõigu ehitamine on üks selle suve suuremaid tee-ehitusi Ida-Virumaal ning teekatte uuendamine toimub seal mitte ainult tänavusel, vaid ka järgmisel suvel. Lisaks Jõhvi-Kuremäe teele, mille rekonstrueerimine algas juba mitu aastat tagasi, on selle aasta põhieesmärk olemasolevate katete säilitamine ja lepingujärgsete tööde üle järelevalve tõhustamine riigimaanteedel.
Uuendatakse eri astme teid
"Lisaks nimetatule on selle aasta tööplaanis uuendada teekatteid, remontida kruusateid ja viia viimaseid tolmuvaba katte alla, parandada liiklusohutust ohtlikel ristmikel, renoveerida halvas seisukorras olevaid teerajatisi, muuta ohutumaks jalakäijate liikumisvõimalusi ning korraldada projektide koostamist," loetles maanteeameti Ida regiooni direktor Eugen Õis tänavuseks planeeritud töid.
Vaivara vallas Narva-Mustajõe maanteel rajatakse 1,6 kilomeetri pikkune katselõik, milles eesmärk on uurida põlevkivikaevandamise kõrvalproduktide kasutamist teekonstruktsioonide tugevdamisel. Selleks kasutatakse olemasoleva teealuse stabiliseerimiseks sideainena põlevkivituhka ning täitematerjalina aherainekillustiku erisuguseid kombinatsioone.
Kruusateele ehitatakse tolmuvaba kate Kauksi-Vasknarva maanteel 7,9 km ja Sonda-Oandu maanteel 2,1 km ulatuses. Kruusateid remonditakse Vadi-Jõemetsa, Ulvi-Piilsi, Ulvi-Laekannu ja Vodava-Meriküla maanteel kokku 15,1 km ulatuses. Remondi käigus rajatakse ja puhastatakse kraave, uuendatakse teetruupe ja lisatakse uus purustatud kruusast kulumiskiht. Agusalu-Permisküla teel vahetatakse välja halvas korras teetruup.
Plaanitud projekteerimistöödest mahukaim on Rakvere-Luige maanteel asuva Venevere-Pärniku-Ulvi lõigu projekteerimine. Selle raames nähakse ette ka Pärniku silla remonditööd. Projekteerimisele läheb ka Kohtla-Nõmme alevikus asuv Kohtla sild koos pealesõitudega.
Korduspindamisi Ida-Virumaa riigimaanteedel viiakse läbi 22 teel kokku 64 km ulatuses.
Nurjunud hanked
Sel aastal plaanis maanteeamet jätkata Püssi ja Lüganuse vahel oleva tee rekonstrueerimist, millest esimene pool tehti ära eelmisel aastal. Kui mullu jõuti töödega Püssi linna piirile, siis sel aastal oli eesmärk jõuda tee-ehitusega Püssi raudteeülesõidukohani. Väljakuulutatud hange ületas eeldatavat maksumust aga kahekordselt, mistõttu lõpetati see kõikide pakkumuste tagasilükkamisega.
"Maanteeameti initsiatiivil korraldatud nõupidamisel teavitasime kohe linna- ja vallavalitsuse võtmeisikuid olukorrast ning tõdesime koos fakti, et teise etapi tööd on mõistlik realiseerida järgneva perioodi prioriteete ja võimalusi arvestavalt," ütles Õis. Tema sõnul pole praeguseks selge, millal lõikude rekonstrueerimine uuesti päevakorda tõuseb.
Ebaõnnestus ka esimene hange Sonda ja Kiviõli vahelise kergliiklustee ehitaja leidmiseks, mida rahastab maanteeamet koos Sonda valla ja Kiviõli linnaga. Selle tee ehitamist määramata ajaks siiski edasi ei lükata, vaid loodetakse tulemusteni jõuda korduvhanke väljakuulutamisega.
Õisi sõnul on kergliiklustee ehitamine hea näide koostööst omavalitsustega ning koostöö suurendamine omavalitsustega on ka üks selleaastaseid prioriteete, mille eesmärk on liikluskasvatuse parandamine. Selleks korraldatakse koolitusi nii lasteaia- kui kooliõpetajatele ning tehakse koostööd noortekeskustega.
Teetöödesse investeeritakse Ida-Virumaal sel aastal ligikaudu 7,5 miljonit eurot. Maanteeameti Ida regiooni haldusalas on Ida-Virumaal kokku 926,783 km riigimaanteid, mida hooldab maanteeameti lepingupartner AS Lemminkäinen Eesti.