Swedbanki sularahaautomaadid ja kassaterminalid tõrkusid

Külli Kriis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaardimaksed olid häiritud. Foto on illustratiivne.
Kaardimaksed olid häiritud. Foto on illustratiivne. Foto: Peeter Lilleväli

Paljud pühapäeval poodi läinud inimesed pidid sealt ostudeta välja tulema, sest kella 11 ja 13 vahel ning kella kolmest poole neljani polnud võimalik ei kaardiga maksta ega sularahaautomaadist raha välja võtta. 

"Õnneks oli meil pühapäeval üsna vaikne päev - ilm oli ilus ja inimesed eelistasid tõenäoliselt seda puhkamiseks kasutada," rääkis Bauhofi Jõhvi kaupluse juhataja Arvo Sala.

Kliente, kes oma ostukorvi kauplusse maha olid sunnitud jätma, oli tema sõnul umbes viisteist. "Kui klient soovi avaldas, panime tema välja valitud asja, näiteks muruniiduki kõrvale, et ta saaks selle järgmisel päeval välja osta."

Espaki Jõhvi kaupluse direktor Pavel Kudinov on parasjagu puhkusel ega teadnud pühapäevastest makseprobleemidest. "Kaardimaksetega tasutakse meil 40-50% ostudest. Pühapäeviti tavaliselt eriti palju ostjaid ei ole, kõige suuremad ostud tehakse laupäeval," arvas ta, et väga suurt kahju kauplus ei kannatanud.

Koduekstra kahe Jõhvi kaupluse juhataja Luule Kopaladze ütles, et päris paljud ostud jäid sel päeval tegemata. "Suuremat summat sularaha kannavad kaasas peamiselt vanemad inimesed; keskealistel ja noortel, kes on ostujõulisemad, on seda vähe või pole üldse."

Ostjad pahased

Kohtla Järve Selveris oli pühapäeval kaks pikemat katkestust, mis häirisid Swedbanki kaartidega maksmist ning ka sularaha väljavõtmist. Kaupluse juhataja Eve Nõlvak ütles, et esimene katkestus sai alguse juba enne ühteteist ning lahenes kella üheks, teine katkestus jäi pärastlõunasse ning kestis kella kolmest poole neljani. "Kui probleem ilmnes, andsime sellest pidevalt teada kaupluse siseraadio vahendusel. Kliendid olid mõistvad ning püüdsid teha maksed sularahas või teiste pankade kaartidega. Kaubaga ostukärusid meile müügisaali maha ei jäetud ning käive märkimisväärselt ei kannatanud."

"Vahepeal töötas, siis jälle ei töötanud - üle tunni aja kestis selline olukord kindlasti," rääkis Rimi Jõhvi kaupluse juhataja Leida Vahtla. "Ostjad jätsid oma ostukorvid ja -kärud müügisaali ja müüjad pidid selle kauba kiiresti õigesse kohta tagasi panema. Muidugi olid inimesed pahased."

Maxima Eesti avalike suhete juht Erki Erilaid kinnitas, et nende kauplused erilist kahju ei kannatanud. "Kindlasti olid mõned kliendid rahulolematud, aga katkestused olid lühiajalised ja pühapäeval ilusa ilmaga oli suhteliselt vaikne päev. Selliseid häireid tuleb aeg-ajalt ikka ette, mõnikord on asi hullem olnud."

Tanklas võlgu ei jäädud

Kui poes võib kaubakäru lihtsalt maha jätta ja ostmata lahkuda, siis tanklates hakatuseks tangitakse ja alles siis minnakse maksma.

"Meil on paralleelselt kasutusel kaks süsteemi: kui pangakaardiga maksta ei saa, siis Statoli maksekaart toimib alati," selgitas ASi Statoil Fuel&Retail Eesti kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts. "Vahel ikka juhtub, et klient tuleb tankima ja avastab alles maksma hakates, et rahakott on koju jäänud. Tavaliselt helistatakse siis sõpradele või tuttavatele, kes hädast välja aitavad. Kui sellist võimalust pole, kutsub tankla töötaja pärast kliendile asja selgitamist kohale G4Si esindaja, kes neutraalse osapoolena olukorra fikseerib ja nii tekib võimalus tangitud kütuse eest hiljem maksta."

Statoili Ida-Virumaa tanklates pühapäeval keegi võlgu ei jäänud; üksikud probleemsed juhud lahendati sõprade abiga.

Põhjuseks hooldustööd

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles, et pühapäevased probleemid kassaterminalide ja pangaautomaatidega olid tingitud veast andmebaasis. "Üldjuhul teavitame inimesi ette. kui meil mingid suuremad tööd on plaanis, aga laupäeva öösel oli tegemist tavapäraste hooldustöödega, kõik pidi toimuma nii-öelda tagatoas ja mingeid suuremaid katkestusi ei planeeritud."

Klientidel, kes tunnevad, et nad on saanud kannatada ja võivad seda tõestada, on võimalus Swedbankilt hüvitist taotleda. "Seda on vahel tehtud ka - peamiselt seoses häiretega internetipanga töös, mille tõttu on mingi makse hilinenud," märkis Siilivask.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles