Elektrimüüjate esindused on klientidest umbes

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klienditeenindaja jutule pääsemist ootavad inimesed pika ooteaja üle ei pahandanud, olenemata sellest, kas nad vajasid lisaselgitusi või olid paketi juba ise välja valinud ning tahtsid üksnes lepingut sõlmida.
Klienditeenindaja jutule pääsemist ootavad inimesed pika ooteaja üle ei pahandanud, olenemata sellest, kas nad vajasid lisaselgitusi või olid paketi juba ise välja valinud ning tahtsid üksnes lepingut sõlmida. Foto: Peeter Lilleväli

Energiafirmade klienditeeninduspunkti lepingut sõlmima minnes tuleb arvestada tunni-poolteise pikkuse ootamisega, ent kõik küsimused saavad üksipulgi selgeks räägitud.

Jõhvis Tsentraali teisel korrusel paikneva Eesti Energia klienditeeninduspunkti ukse taha ja lähistele on pandud mitu uut pinki. Vabu istekohti on piisavalt, ukse taga seismas vaid paar inimest, kelle järjekord kohe-kohe kätte jõudmas. Teenindusbokside kohal vilkuvate numbrite ja järjekorraautomaadist äsja võetud numbri vahel on parasjagu 55 numbrit. Ootajaid on oluliselt vähem, sest paljud kasutavad ooteaega muudeks asjaajamisteks.

"Kui ma kell pool üksteist 90. järjekorranumbri võtsin, siis teenindati parasjagu 40. numbrit," on Jõhvis elav Juli Komlev kolmveerand tundi hiljem Eesti Energia klienditeeninduspunktis lepingu sõlmimisele 32 numbri võrra lähemale jõudnud.

Komlev teab täpselt, mida ta tahab - kindlat hinda. "Mina tarbin elektrit vähe, eelmisel kuul maksin elektri eest 1,48 eurot, kogu arve oli 5,51 eurot. Eesti Energia on ikka kõige kindlam, teisi müüjaid ma ei vaadanudki."

Liia Steklova oleks võinud lepingu ka internetis ära teha, ent kuna üksiti oli tarvis võrguleping tütre nimelt enda nimele ümber vormistada, tuli nagunii klienditeeninduspunkti kohale tulla.

"Lepingut sõlmima ma ei kiirustanud, olin algusest peale kindel, et valin Eesti Energia. Kulutan elektrit päris palju ja tahan kindlat hinda."

Võrguleping vajas ümbervormistamist ka Liidia Eltermannil, kellele ema korteri kinkis. "Teisi firmasid  ma ei vaadanudki, ikka Eesti Energia, nemad on juba teada ja nende kontori asukoht ka. Paketi suhtes pole veel otsustanud, internetist vaatasin küll, aga eks ma kuulan ära, mida siin soovitatakse."

Eesti metodisti kiriku Jõhvi koguduse pastor Artur Põld eelistas arvutiklahvide klõbistamise asemel klienditeenindusse kohale minna, sest teha tuleb neli lepingut: puuetega laste tugikodule Päiksekiir, kristlikule laagrile Gideon, metodisti kirikule ja oma kodumajale.

Põld tunnistab, et on küll kindla hinna peale mõelnud, aga ei välista mõnda teist paketti, kui see vestluse käigus soodsamaks osutub.

Mäetaguse vallas elav Agar Pajula rehmab teenindussaalist välja astudes käega ja lubab üldteenusele jääda. "Siin on nii palju rahvast, ei mina hakka ootama. Oleks teadnud, oleks võinud numbri enne ära võtta ja vahepeal linnas asju ajada, aga nüüd mul asjad kõik juba aetud."

Eelistatakse stabiilsust ja mugavust

Eesti Energia Jõhvi klienditeeninduse konsultant Liina Are ütleb, et viimased kaks ja pool nädalat teenindatakse kliente maksimumkoormusel: kuus teenindajat tegelevad otseselt lepingute sõlmimisega ning saali administraator jagab infot.

"Osa kliente on väga teadlikud, nad on kodutöö ära teinud ja tulevad siia kindla sooviga. Põhjalikku selgitamist on viimasel ajal vähemaks jäänud, ilmselt liigub info suust suhu ja teatakse juba rohkem, aga selgitada ja küsimustele vastata tuleb ikka päris palju."

Are pole kuulnud, et keegi ilma lepingut sõlmimata ära oleks läinud. Ka ei tea ta, et mõni eraklient mitu korda hinda oleks käinud uurimas, et paremat pakkumist ära kasutada. "Kes ikka juba kohale on tulnud, see ka lepingu sõlmib."

Klientidega räägitu põhjal ütleb Are, et inimesed hindavad stabiilsust ja mugavust: "Paljud sõlmivad  kolmeaastase kindla paketi, ehkki see ei pruugi olla odavaim, sest nii on neile mugavam  - järgmised kolm aastat ei pea siis nuretsema."

Kuigi Eesti Energiaga saavad firma senised kliendid lepinguid sõlmida aasta lõpuni, on firma klienditeenindused erandkorras avatud ka eeloleval pühapäeval kella 11-15.

Narvas pikad järjekorrad

Narvas on klientidel probleeme kohaliku elektrituru liidri OÜ VKG Elektrivõrgud teenindusega.

"Inimesed oodatavad järjekorras tunde, muretsedes, et ei jõua lepingut sõlmida. Seejuures teenindatakse pidevalt ja klienditeenindusosakonnal pole mahti kõigile telefonikõnedele vastata," ütles ettevõtte esindaja Teele Parts, paludes klientidel kannatust varuda ja rahu säilitada.

Eile kurtis järjekorras seisnud Kim, et ta ei saa aru  automaadist väljastatud järjekorranumbrite süsteemist - paberitükil on lisaks numbrile veel väikeses kirjas mingi kellaaeg ja inglisekeelne jutt.

"Võtsin numbri 439. Neljanda kassa tablool süttis kiri "439", läksin sinna, aga mind saadeti tagasi sõnadega: "Vaadake kellaaega." Selgub, et siin oli veel mingi järjekord."

Kim üritas selgust küsida, kuid ülemuste jutule ei pääsenud. "Saadeti sekretäri juurde: kirjutagu ma avaldus, kui millegagi rahul ei ole."

Kim tuli siia, et küsida, kas uuel aastal on elektri eest arveldamine sama mugav kui tänavu.

"Telefoni teel pole võimalik ühendust saada," ütles ta. Oma esimese järjekorranumbri võttis mees kell 13.39 ja kell 14.50, mil ta ajakirjanikuga suhtles, polnud järjekord veel kätte jõudnud. "Veel seitse numbrit," vaatas mees tabloo poole.

VKG Elektrivõrkude kontorist väljudes rääkisid noored Olga ja Janis, et nad tulid kõigest arve väljatrükki saama, mis on minuti töö, kuid veetsid poolteist tundi üldises järjekorras.

"Kaks päeva oleme siin käinud. Täna otsustasime, et ootame ära," ütles Janis. "Üleeile oli enne meid 100 inimest, eile 142, läksime lihtsalt minema," lisas Olga.

Teele Parts ütles, et need inimesed, kes tahavad sõlmida lepingut praeguse müüjaga, saaad seda teha aasta lõpuni. 10. detsember on tähtaeg nende jaoks, kes tahavad sõlmida 1. jaanuarist jõustuvat lepingut uue müüjaga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles