Kiviõli ootab Jaama tänava korrastamisel riigi abi

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Positiivne rahastusotsus tähendaks uut teekatet ja uuenenud bussipeatusi.
Positiivne rahastusotsus tähendaks uut teekatet ja uuenenud bussipeatusi. Foto: Internet

Kiviõli linn on korduvalt pakkunud rohkem kui paarikilomeetrist Jaama tänavat tulutult riigile ning loodab nüüd, et riik paneb vähemalt ehituskulude katmisel käe külge.

Kiviõlis raudteega paralleelselt jooksev rohkem kui paarikilomeetrine Jaama tänav, mis ühendab Sämi-Sonda maanteed Maidlasse suunduva teega ja mida mööda saaks pärast renoveerimist suunata raskeveokid Kiviõli linnast välja, on aastaid olnud ääretult kehvas seisus, sest linnal napib raha tee hooldamiseks.

Maanteeamet on Kiviõli korduvad pakkumised tee neile üle anda tagasi lükanud ja nüüd on Kiviõli tegemas kahte toetustaotlust, mis aitaksid mureküsimused lahendada: tee rekonstrueerimiseks oodatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt sihtotstarbelist toetust ja EASi kaudu loodetakse saada raha valgustatud kergliiklustee ehitamiseks.

Saaks uuenduskuuri  

Jaama tänava sõidutee 2,2 kilomeetri pikkuse lõigu tarbeks esitati taotlus kohalike teede juhtumipõhise toetuse taotlemiseks transiitliikluse tõttu. Selle toetusega on näiteks Jõhvis korda tehtud Rakvere tänav ja Tartu maantee.

Kokku läheks lõigu rekonstrueerimine koos uue asfaltkatte, bussitaskute ja -peatustega maksma 400 000 eurot, millest 60 000 eurot on valmi panustama Kiviõli linn. "Meil napib jõudu sellise tee rekonstrueerimiseks oma vahenditest," ütles Kiviõli linnapea Dmitri Dmitrijev, kinnitades, et riigilt saadav teehooldustoetus on sedapalju napp, et sellest ei jätku väiksemategi teede renoveerimise tarbeks, rääkimata veel nii pikast tänavast.

Kiviõli linna jaoks on Jaama tänav oluline eelkõige seetõttu, et see on ühendustee Kiviõli ja Varinurme linnaosa vahel. Peale selle annab lõik võimaluse raskeveokite väljasuunamiseks kesklinnast, mis saab eriti oluliseks, kui käivituvad tööstusalad, mida arendab sihtasutus Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus.

Valgustatud kergliiklustee

Peale sõidutee on Kiviõli valmis panustama omaosalusega Jaama tänava kergliiklustee rajamiseks. Ka selle hinnanguline maksumus on 500 000 eurot ning volikogu hakkab täna arutama selle kuni 100 000 euro suuruse omaosaluse garanteerimist.

Jaama tänava kergliiklustee pikkus oleks 2,7 kilomeetrit. See saaks alguse Maidla teelt ja suunduks eraldi rajatava kergteena kuni Varinurme linnajaoni, seal läheks üle raudtee ja jõuaks välja Sondasse viivale kergliiklusteele.

See tee ühendaks juba valminud Maidla ja Sonda poolt Kiviõlisse tulevad kergteede lõigud.

"Kõige olulisem on kergliiklustee puhul muidugi turvalise liiklemise tagamine Varinurme ja Koidu tänava piirkonna elanikele, sest inimesi, kes eelistavad bussi või auto asemel liikuda jalgsi või jalgrattaga, on palju ja eelkõige just lapsi ja noori, kes lähevad kooli või huvikooli," ütles Dmitrijev.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles