Narva ja Narva-Jõesuu vahel hakkab liikuma jõetramm

Ilja Smirnov
Copy
Piirijõel taastatakse Narva ja Narva-Jõesuu vaheline regulaarne laevaliin.
Piirijõel taastatakse Narva ja Narva-Jõesuu vaheline regulaarne laevaliin. Foto: Ilja Smirnov / Põhjarannik

Tallinna laevaomaniku ja meresõitja Kaspar Eiseli plaan panna Narva ja Narva-Jõesuu vahel käima 100kohaline jõetramm sai ettevõtluse arendamise sihtasutuselt (EAS) 196 000 eurot toetust. Regulaarreise on plaanis alustada juba juunis.

Kaspar Eiselile kuuluv OÜ Spinnaker plaanib taaselustada Narva ja Narva-Jõesuu vahelise laevaliikluse ning hakata piirijõel korraldama nii regulaar- kui ka erireise.

Ettevõtja rõhutas, et esmalt on plaanis käima panna regulaarliin: kaks edasi-tagasi väljumist päevas. Jõetramm peaks alustama liiklemist juba juuni keskel ning see jääb piirijõel sõitma käesoleva aasta oktoobrikuuni.

"Läbirääkimised sobiva laeva üle praegu veel käivad, kuid sellel saab olema kaks tekki, millest ülemine on avatud. Laev mahutab ca 100 inimest ning seal avatakse ka puhvet. Laevasõidu ajal on võimalik mobiilsest audiogiidist kuulata infot vaatamisväärsuste ja piirkonna ajaloo kohta," rääkis Eisel.

Kaspar Eisel (pildil vasakul) ja tema 30meetrise luksusjahi Mojito meeskond on Narvas juba tuntud: 2018. aasta suvel osalesid nad sealsel muusikafestivalil "Baltic Sun".
Kaspar Eisel (pildil vasakul) ja tema 30meetrise luksusjahi Mojito meeskond on Narvas juba tuntud: 2018. aasta suvel osalesid nad sealsel muusikafestivalil "Baltic Sun". Foto: Ilja Smirnov / Põhjarannik

Otsib ökonoomsemat laeva

Kaspar Eisel ja tema kolme tekiga 30meetrine luksusjaht Mojito on Narvas juba tuntud, kuna 2018. aasta suvel osalesid nad sealsel muusikafestivalil "Baltic Sun". Selle kolmepäevase komandeeringu ajal äriidee sündiski.

Narva ja Narva-Jõesuu vaheline regulaarlaevaliin oli populaarne nii sõjaeelsetel aastatel kui ka sõjajärgsel nõukogude ajal, kuid jäi hiljem soiku. Laevaühenduse taastamise idee on olnud õhus ammu, kuid seni pole keegi olnud selle käivitamisele nii lähedal kui Eisel.

Ehkki Mojitol on aastaid juba omajagu, on see endiselt käigus. Ettevõtja peab seda Narva regulaarliinile siiski ebasobivaks, kuna alus on suurevõitu ja liiga kulukas. Seetõttu jääb see kallimate tellimuste tarbeks Tallinna.

"Otsime veidi ökonoomsemat laeva, mis mahutaks umbes sada inimest ja oleks kahe tekiga. Üks tekk tuleb kohvilaudadega ja teine avatud tekk, kus inimesed saavad koroonanõudeid järgida. Praegu on meil kolm laeva, mille vahel me valime," rääkis Eisel Põhjarannikule.

Ootab Narva ja narvalaste toetust

"Pommuudis!" kommenteeris regulaarlaevaliini käimapaneku uudist oma Facebooki lehel Narva linnapea Katri Raik. Tema sõnul on juba teada, et edasi-tagasisõit hakkab maksma 15 eurot, üks ots 10 eurot.

"Mina olen rõõmus. See on üks uus põhjus sel suvel Narva tulla. Kui juba regulaarne laevaliin tuleb, siis luban, et mina teen igal nädalavahetusel korra ka tasuta ekskursiooni või leian endale asenduse," lubas linnapea.

Kaspar Eisel lisas, et kuna laevaliini avamise kulud on suured, siis oleks hea saada kohalikku tuge, eriti esimesel aastal. Näiteks võiks linnavalitsus olla abiks laste ja pensionäride sõidupiletite doteerimisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles