Pangakontorisse pääsemist tuleb oodata nädal aega

Copy
Kolmapäeva hommikul oli Jõhvi Swedbanki kontori ette vahetult enne avamist kogunenud üle kümne inimese.
Kolmapäeva hommikul oli Jõhvi Swedbanki kontori ette vahetult enne avamist kogunenud üle kümne inimese. Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik

Jõhvi ja selle ümbruskonna ainsaks jäänud Swedbanki pangakontorisse pääsemise järjekord on veninud ligemale nädala pikkuseks.

Ligi 60 000 elanikuga piirkonna ainsas Swedbanki esinduses tuleb rahaasjade korraldamiseks külastusaeg enne broneerida. Neljapäevase seisuga pakkus Jõhvi esindus lähimat külastusaega alles järgmiseks neljapäevaks, 8. juuliks. Samas Tallinnas või Tartus olid kliendid oodatud kas või järgmisel päeval.

Pank: põhjus ei ole kontorite sulgemises

Juuni alguses pani Swedbank, viidates külastatavuse vähenemisele, kinni oma esinduse nii Kohtla-Järvel kui Sillamäel. Swedbanki pressiesindaja Martin Kõrv ütles, et pank vabandab Jõhvis tekkinud järjekordade pärast, kuid kinnitas, et need pole tekkinud teiste kontorite sulgemise tõttu. "Kliendivoog Jõhvi kontoris on hoopis vähenenud. Järjekorrad Jõhvi kontoris on tingitud ainult ajutisest mehitatuse probleemist, mis peagi laheneb."

TÕNIS KALBERG

Sillamäel on palju inimesi, kes ei kasuta elektroonilisi pangateenuseid, ja nendele on kontori kinnipanek probleem.

Kõrv lubas, et alates 6. juulist tekivad eelbroneeritavasse kohtumiste kalendrisse lisaajad ning alates 9. juulist naasevad praegu töölt eemal olevad töötajad. "Loodame, et alates 9. juulist paraneb olukord oluliselt," sõnas ta.

Lüganuse vallas elav koduloouurija Ants Nurk rääkis, et kui kuus aastat tagasi läks kinni pangakontor Kiviõlis, pidi ta hakkama käima Kohtla-Järvel. Nüüd, kui see ka kinni läks, tuleb sõita Jõhvi. "Mul kulus viimati pangas käimiseks kolm ja pool tundi," oli ta nördinud, märkides, et ta ei ole internetikasutaja ja panka on tal ikka asja vähemalt kord kuu või kahe tagant. "Ma ei ole kaugeltki ainus selline inimene."

Sillamäe püüab meelitada linna mõnda Eesti panka

Sillamäe linnapea Tõnis Kalberg sõnas, et kui aastaid tagasi pani seal uksed kinni linnavalitsuse vastas üle tee asunud SEB kontor, läksid paljud inimesed üle Swedbanki, kuna selle esindus jäi veel alles. "Saan pankadest aru, et neil on oma ärilised põhjendused, aga samas on Sillamäel palju inimesi, kes ei kasuta elektroonilisi pangateenuseid, ja nendele on kontori kinnipanek probleem," ütles Kalberg, lisades, et ka linnavalitsuse ametnikel tuleb nüüd sagedamini käia Jõhvis või Narvas, kus veel maakonna kaks viimast pangakontorit asuvad, sest kõiki toiminguid ei saa interneti teel teha.

Kalbergi sõnul kavatseb linnavalitsus veenda mõnda Eesti kapitaliga panka Sillamäel esindust avama. Põhiliseks argumendiks võiks olla võimalus saada linnas oma esinduste uksed kinni pannud suurtes Rootsi pankades pettunud kliente endale.

Linnapea arvates ei pea pangaesindus olema ilmtingimata avatud kõigil päevadel hommikust õhtuni, aga võimalus rahaasju kohapealses kontoris ajada peaks olema. Vajaduse korral võib linnavalitsus aidata leida sobivaid ruume.

Kui arvestada, et internetti ei kasuta täiskasvanud inimestest 20 protsenti, siis Sillamäe-suuruses linnas on selliseid inimesi ikkagi paar tuhat, 32 000 elanikuga Kohtla-Järvel aga üle kuue tuhande.

Martin Kõrv soovitab inimestel enne pangakontorisse tulekut helistada telefonil 631 0310 ja uurida, kas soovitud tehingut saab teha telefoni teel. "Näiteks saadame pangakaardi postiga koju ja nii ei pea kontorisse tulema," märkis ta.

Tagasi üles