Uued turismimagnetid on valminud riburada ja katavad tervet maakonda

Põhjarannik
Copy
Narva muuseumi kolmkümmend aastat vana püsinäitus vahetus uue vastu.
Narva muuseumi kolmkümmend aastat vana püsinäitus vahetus uue vastu. Foto: Matti Kämärä (Põhjarannik)

"Meie eesmärk on viia Ida-Virumaa 2035. aastaks number üks sihtkohaks Tallinna järel ja turismiinvesteeringud on osa suurest plaanist," ütles Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen.

Ida-Viru turismiklastri plaan, et Ida-Virumaa tõuseb ööbimiste arvult suuruselt teiseks turismipiirkonnaks, saab toimuda ainult koosmõjus maakonna suurte investeeringuprojektidega, selgitas Kadri Jalonen. "Arenguhüppeks on vaja, et oleksime kogu aeg pildis ja põnevad, et meil oleksid heal tasemel teenused, et inimesed teaksid seda ja tahaksid siia tulla."

Piirkondade konkrentsivõime tugevdamise programmist, mille kaudu jagab riik Euroopa regionaalarengu fondi raha, on viimastel aastatel toetust saanud kümmekond siinset turismiarendust.

"Ida-Virumaal on turismi tõesti tublisti investeeritud. Nii riik, omavalitsused kui ka Euroopa Liit, lisaks ettevõtted ise. Igal aastal on valminud mõni suur atraktsioon, mis on aidanud hoida Ida-Virumaad pildis. Viimane on Aidu veemaa projekt, mis on praegu elluviimisel. Uued turismiatraktsioonid on sobilikud ka rahvusvahelisele kliendile ja nad on kenasti üle maakonna laiali: Narvas, Sillamäel, Valastel, Kauksis, Kiviõlis, Aidus."

Annab turundusele sisu

Euroopa Liidu toetust on saanud ka Ida-Viru turismiklaster, mille moodustavad poolsada turismiettevõtet ja -asutust koos kõigi maakonna omavalitsustega. "Aastatel 2016-2023 on turismiklaster toonud maakonda ligemale 2,1 miljonit eurot. Sellest Euroopa Liidu ja riigi toetus on ca 1,7 miljonit ja klastripartnerite panus 0,4 miljonit," tõdes Kadri Jalonen.

Põnevkivikaevandus on üks Kiviõli seikluskeskuse pereatraktsioonidest.
Põnevkivikaevandus on üks Kiviõli seikluskeskuse pereatraktsioonidest. Foto: Matti Kämärä (Põhjarannik)

Suurim rahasüst on läinud turunduskampaaniatesse, aga ka tootearendusse ja koolitamisse. Kuna turismiklaster turundab Ida-Virumaad alates 2017. aastast seiklusmaana, pingutab ta selle nimel, et tekiks uusi seiklusi. "Uute seikluste konkurss on suur tootearenduse mootor. Oluline on ka ühisõpe: õppereisid ja koolitused on pidevalt aidanud turismiseltskonnal targemaks saada," kirjeldas Kadri Jalonen turismiklastri tegevusi.

Sealjuures püsivad tootearendus, turundus ja koolitamine uute investeeringute sambal. "Kui sul on hea toode, siis see hakkab enda eest kõnelema. Kui sisu ei ole, siis võid rääkida ilusaid sõnu, aga mõju jääb üürikeseks," ütles Kadri Jalonen.

Suu jääb lahti

Hiljuti Ida-Viru turismiklastri turundusjuhina tööd alustanud Hanna Villberg kinnitas, et Ida-Virumaal on uskumatult ägedaid kohti.

"Kui olen käinud erinevatel turismiobjektidel või partnerite juures, siis olen reaalselt nagu laps kommipoes − käin suu lahti ringi. Näiteks eelmisel nädalal külastasime Narva linnust, kus ma polnud pikka aega käinud. Olin täiesti sõnatu: muuseumis saab rännata ajalukku, aga nii modernse tehnoloogia abil!"

Uue turundusjuhi värske pilk annab turismiedendajatele kindlust, et nad on õigel teel.

Foto: Reklaam
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles