UURING Sillamäe ja Kotka vahelise laevaliikluse taastamine on võimalik vaid riikide toetuse korral (1)

Copy
Sillamäe ja Kotka vahel toimis reisilaevaliiklus kuni 2007. aasta sügiseni, tollal tegutses seal Saaremaa laevakompanii laevaga Vironia.
Sillamäe ja Kotka vahel toimis reisilaevaliiklus kuni 2007. aasta sügiseni, tollal tegutses seal Saaremaa laevakompanii laevaga Vironia. Foto: Matti Kämärä / Põhjarannik

Sillamäe ja Kotka vahelise reisiliikluse taastamine on majanduslikult võimalik vaid juhul, kui riigid seda püsivalt toetama hakkavad, ilmneb Sillamäe linnavalitsuse tellitud analüüsist, mis peab samas seda ettevõtmist regionaalpoliitika seisukohast mõistlikuks.

Tallinna tehnikaülikooli ning konsultatsioonifirmade Civitta Eesti, Cumulus Consulting ja Geomedia ühistöös analüüsiti nelja võimalikku reisilaevaliikuse versiooni, kuid ükski neist ei ole antud eelduste kohaselt kasumlik − kõigi puhul vajatakse tegevustoetust.

Juhul, kui kasutada liikluses vanemat laeva, oleks investeeringu suurusjärk 20 miljonit. Uue süsinikuneutraalse kiirlaeva tüüpi laeva maksumus on 100 miljonit eurot.

Tagasi üles