6. märts 2015, 20:46
Tänavaremondiks ei jätku raha
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavune soe talv oli teekattele halastamatu ja aukude arv aina kasvab, samas puudub omavalitsustel raha, et suuremahulisi remonditöid teha. Jõhvis tänavate hooldustöid tegev AS N&V juhtis oma kirjas Jõhvi vallavalitsusele tähelepanu sellele, et nemad ei suuda teekatte halva seisukorra tõttu tagada korralikku puhastust ja liiklusohutust Jõhvi kahel tänavalõigul. Ning vaid hoiatusmärkidega ei saa sellisel kuumaastikulliiklusohutust tagada.
Kirjas oli juttu Linda tänavast ning kurikuulsast viaduktialusest lõigust Uue tänava ja Narva maantee kokkupuutekohas. Valla ja ASi N&V vahelise hoolduslepingu kohaselt auguremonti ette nähtud ei ole ning sellega tegeleb omavalitsus eraldi.
Kriitikaga nõus
"Olen kirjas teekattele esitatud etteheidetega nõus ning püüame probleemi lahendada," ütles Jõhvi valla majandusnõunik Aivo Tamm. "Tegelikult Linda tänavas augulappimist praegu tehakse, aga kahjuks midagi tõsisemat rahapuudusel sel aastal ette võtta ei saa. Valla prioriteet on tänavu Rakvere tänava veel remontimata lõik surnuaia juures ja Veski tänava kergliiklustee. Hankedokumente valmistatakse ette ja loodame kuu aja jooksul hanke välja kuulutada," rääkis ta.
Mis puudutab Narva maantee ja Uue tänava ühenduse korrastamist, siis siin loodab vald säästlikult läbi ajada ning see lõik läheb freesimisele ja pindamisele. "Nii saab tänav siledamaks ja püsib mõne aasta sõidukorras. Vahest kosub ka valla rahakott ning saame lähitulevikus korraliku remondi teha," rääkis Tamm. Veel garantii korras läheb uuesti pindamisele Kaare tänaval eelmisel aastal pinnatud lõik, mis ilmselt ebakvaliteetse, kuid sertifitseeritud bituumeni tõttu taas üle tuleb pinnata. "See töö toimub garantii korras, aga samas mina ei näitaks näpuga tööd teinud N&V peale: viga oli materjalis. Ju siis ei olnud paber ja tegelik kvaliteet vastavuses," ütles Tamm.
Varasematel aastatel on Jõhvi saanud teede ehituseks ja remondiks lisaraha ning ka tänavu on taotlused kirjutatud. Kas ja milleks mingi raha tuleb, pole esialgu veel selge. Sellest programmist, mis toetab linna läbivate transiitmagistraalide remonti, Jõhvi sel aastal raha ei näe, see on kindel sõnas Tamm. "Oleme kaks aastat järjest sealt raha saanud ja see oli taotluse läbivaatamisel miinus. Oleme veel projekte kirjutanud, aga kohti, kust teede ehituseks ja remondiks toetusi küsida, on vähe," ütles Jõhvi valla arendusnõunik Rein Luus.
Veski tänav saab kergliiklustee
Eelmisel aastal sai Jõhvi rahastusotsuse linnaliste piirkondade arendamise meetme ülejääkidest toetuse saamiseks Veski tänava kergliiklustee ehitamiseks, mis peaks algama tänavu kevadel.
Kokku kulub Veski tänava kergliiklustee ehitamiseks ligikaudu veerand miljonit eurot. Valla omaosaluseks on ette nähtud 40 000 eurot. Aastaid tagasi, kui tänav renoveeriti, ei jätkunud jalakäijate tee ehitamiseks raha. Nii lõpebki promenaadist hargnev kergliiklustee jupp saja meetri järel enne endist limonaaditehast ära.
Nüüd on plaanis kergliiklustee rajada piki endise limonaaditehase aiaäärt Aasa tänavani ning sealt juba teisel pool teed Tallinna-Narva maanteeni välja.