Ida-Virumaa esitles uut nägu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen ja Jõhvi turismiinfokeskuse infokonsultant Kristina Ernits kandsid eile Põhja-Eesti turismikonverentsil särke, mis tutvustasid maakonna värsket pildikeelt. Särgile on kokku pandud vastandlikud elamused, näiteks balletifestival ja pankrannik, Jõhvi promenaad ja pankrannikualune rand.
Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen ja Jõhvi turismiinfokeskuse infokonsultant Kristina Ernits kandsid eile Põhja-Eesti turismikonverentsil särke, mis tutvustasid maakonna värsket pildikeelt. Särgile on kokku pandud vastandlikud elamused, näiteks balletifestival ja pankrannik, Jõhvi promenaad ja pankrannikualune rand. Foto: Peeter Lilleväli

Ida-Virumaa kontrastid ja mitmekesisus kajastuvad ka maakonna uues turismibrändis ning pildikeeles ehk piirkonna uues näos, mida esitleti eile Kohtla kaevanduspargis-muuseumis toimunud Põhja-Eesti turismikonverentsil.

"Miks me uut nägu tegema hakkasime? Sest piirkonna potentsiaal võimaldab kohta number kaks Eesti turismis, aga see tähendab sada protsenti kasvu ja ilma professionaalse turunduseta seda ei saavuta," selgitas Ida-Viru turismikoordinaator Kadri Jalonen.

Seiklus ja puhkus 

Ida-Virumaa uue näo kokkuleppimiseks peeti maha mitu pingelist diskussiooni. "Meil on kõike nii palju, aga turismiklastri partnerid leppisid kokku, et meie põhitoode on seiklus ja puhkus. Seda me oma uues näos rõhutame."

Maakonna kontraste ja mitmekesisust väljendavad nii uus logo kui ka piirkonna sõnum: puhka seigeldes, seikle puhates. "See rõhutab, et Eesti kõige ekstreemsemate seikluste kõrval leiab siit ka pikimad rannad ja tervet põhjarannikut hõlmava kuurordi," rääkis Jalonen.

Maakonna turismiklaster tellis uue näo disainibüroost Valge. "Olen viimasel ajal sõitnud piisavalt palju Ida-Virumaal ja tunnen end siin mugavalt, aga veel aasta tagasi tajusin pärast Rakveret, et siiatulek on natukene seiklus ja Narvas on nagu välismaal. See pole tegelikult probleem, vaid tugevus, mida saab ära kasutada," arvas disainibüroo esindaja Jüri Orgusaar.

Palju pärleid

Ida-Virumaa uue kujunduse moodustavad märk, valitud pildikeel ning šrift. Fotosid saab kombineerida nii, et kõik piirkonna silmapaistvad atraktsioonid ja üritused on vääriliselt välja mängitud, märkis Jalonen.

Ka pildikeeles mängitakse kontrastidele: nii on kaksikpildis kõrvuti näiteks balletitantsijad ja pankrannik, Narva-Jõesuu rand ja Kiviõli seikluskeskus. "Positiivne on see, et suur osa pilte on kohalike fotograafide tehtud," lisas turismikoordinaator.

Ida-Virumaa uue näo esitlus sobis Põhja-Eesti turismikonverentsile nagu valatult, sest seekord keskenduti külastussihtkohtade visuaalsele identiteedile ehk sellele, kuidas n-ö pildile saada.

Eesti tunnustatud fotograaf Jarek Jõepera, kes kõneles heade fotode tegemise tagamaadest, leidis, et Ida-Virumaal on palju pärleid, mida suur osa Eesti inimesi üldse ei tea.

"Kui paljud teist on käinud Ruhnul? Heal juhul viiendik. Väga lahe koht: laulvad liivad, totaalne üksindus, väga ilus puitarhitektuur ja tuletorn, mille on projekteerinud sama mees, kes projekteeris Eiffeli torni. Aga ma väidan, et neid inimesi, kes on läinud Sakal pankrannikust alla mere äärde, on isegi veel vähem. Ometi on see fantastiline koht. Kui sa sinna lähed, ongi ainult sinu jalajäljed. Inimesed oleksid üllatusest maoli maas, kui nad siia satuksid," ergutas Jõepera Ida-Virumaad rohkem pildile saama.

Tagasi üles