Talihoole paneb senisest rohkem rõhku libedusetõrjele

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lund koristatakse ja libedust tõrjutakse tee seisunditaseme järgi. Tallinna-Narva maantee on kõrgeima seisunditasemega tee ja pärast uue hoolduslepingu jõustumist 1. aprillist muutuvad teehooldusnõuded seal senisest veel karmimaks.
Lund koristatakse ja libedust tõrjutakse tee seisunditaseme järgi. Tallinna-Narva maantee on kõrgeima seisunditasemega tee ja pärast uue hoolduslepingu jõustumist 1. aprillist muutuvad teehooldusnõuded seal senisest veel karmimaks. Foto: Matti Kämärä

Maanteeamet paneb sellel aastal senisest rohkem rõhku libedusetõrjele, võttes selleks kasutusele teeilmaprognoosi. Suurel osal maanteedel nõutakse hooldajalt reageerimist juba kahe tunni jooksul. 

Libedusetõrje on maanteeameti selleaastane talihoolde märksõna. Selleks, et libeduse tõrjumine teedel oleks parem, on kasutusele võetud teeilmaprognoos, mis peaks aitama teha ennetavat libedusetõrjet senisest operatiivsemalt ja efektiivsemalt. "Liiklejad peavad loomulikult valmis olema selleks, et talvel võivad teed ootamatult libedaks muutuda," ütles maanteeameti Ida regiooni hooldeosakonna juhataja Andres Piibeleht.

Hea tagasiside eest boonust

Selleks, et hooldajal oleks senisest suurem motivatsioon teha töid veelgi paremini, on maanteeamet algatanud boonuste süsteemi. Boonust saavad teehooldajad sel juhul, kui igasügisestel sõidukijuhtide seas läbiviidavatel arvamusuuringutel selgub, et rahulolu tase hooldepiirkonnas on vähemalt sama kui eelmisel aastal ega jää allapoole Eesti keskmist. Samuti ei tohi olla rakendatud travisanktsioone üle 2000 euro.

Ka trahvisanktsioonid on sellel aastal uued ja senisest karmimad. Igapäevase hoolde puuduste eest on trahvimäära suurendatud kuni viis korda.

Parema hoolduse peaks tagama ka kõrgendatud seisunditase. Kui seni on teed jagatud esimesse, teise ja kolmandasse seisunditasemesse, siis nendes piirkondades, kus on värskelt sõlmitud uued hoolduslepingud, on uus seisunditase kolm pluss, mis tähendab, et senise nelja tunni asemel tuleb libedusetõrjet teha kahe tunni jooksul. Ida-Virumaal hakkab see kehtima aga alles 1. aprillist, kui algab uus viieaastane hooldusperiood.

Kolmandasse seisunditasemesse kuuluvad Ida-Virumaad läbivad riigimaanteed ehk siis Tallinn-Narva ja Jõhvi-Tartu-Valga, kokku on neid kahe Virumaa peale 353 kilomeetrit. Kolmas seisunditase tähendab seda, et lumi ja lörts peavad teelt kaduma viie tunni jooksul. Libedusetõrjeks on seal aega neli ja soola-lumesegu eemaldamiseks kaheksa tundi. Teise seisunditaseme teedel, mida Virumaal on 396 kilomeetrit, on lumelükkamiseks aega 12 ja libedusetõrje tegemiseks 8 tundi. Esimese seisunditaseme teid on Ida- ja Lääne-Virumaal üle 1400 kilomeetri ja seal on töid teha aega vastavalt 24 ja 12 tundi.

Tuisuvaalud teel

Ida-Virumaal on talihoolduses kaks eripära, millega tuleb arvestada. Esiteks on Tallinna-Narva maanteel, kus on pikalt lagedad alad, suur tuisuoht. Samuti tuleb arvestada sellega, et Konjust Hiiemäeni ümbersõiduvõimalused puuduvad, mis tähendab, et maanteed sulgeda ei saa.

Piibelehe sõnul talvine teehooldus liiga suurt kriitikat ei saa, küll kipub osa inimesi vahepeal unustama, et Eestis on neli aastaaega, eeldades suviseid tingimusi aasta läbi. "Enim negatiivset tagasisidet tuleb nende teelõikude kohta, kus on ka liiklus suurem: Tallinna-Narva maantee lõigud. Samuti sai möödunud talvel kriitika osaliseks tugimaantee nr 35 Iisaku - Tudulinna - Avinurme, kus veokijuhid soovisid 90 km/h kihutada. Tegemist on aga suuresti 1. seisunditaseme teega ning sellekohane kriitika oli alusetu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles