4. november 2011, 23:38
Jõhvi raudtee ooteplatvorm nihkub kesklinna
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee on alustanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel ooteplatvormide rekonstrueerimist, mille tulemusena peaks Jõhvi ooteplatvorm praeguse jaamahoone juurest liikuma kesklinnale veidi lähemale, samal ajal kui Jõhvi vald näeks, et ooteplatvorm koliks Jewe keskuse ja staadioni vahele.
Oktoobrikuus arutasid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, AS EVR Infra, tehnilise järelevalve amet ning Jõhvi vallavalitsus uue ooteplatvormi võimalikku asukohta. AS EVR Infra, kes platvormide uuendamise ja ehitamisega tegeleb, näeb selle uue asukohana raudteejaama ja viadukti vahelist ala. Jõhvi vallavalitsus saatis kolmapäeval aga osapooltele kirja, kus tegi ettepaneku tuua see kesklinna ehk siis Jewe keskuse ja staadioni vahelisele alale.
Jäävad enda juurde
Jõhvi abivallavanema Vello Juhkovi sõnul on vallavalitsuses ooteplatvormi asukoha kohta kahesuguseid arvamusi. Üks näeb ette platvormi toomist päris kesklinna, teine näeks platvormi säilimist vana jaamahoone juures, mis aitaks lisaks kesklinnale elavdada ka teisi Jõhvi piirkondi ning ei suurendaks kesklinna parkimiskoormust.
"Mina isiklikult olen seda meelt, et ooteplatvorm võiks olla samas kohas, kus praegu, ja lahendatud teistmoodi kui üle Eesti kasutatud tüüpprojekt. Pigem võiks varjualused ehitada praeguse jaamahoone baasil," selgitas ta ning lisas, et Eesti Raudtee taotles luba Jõhvi jaamahoone lammutamiseks, kuid vald selleks oma nõusolekut ei andnud, kuna ei pea ajaloolise hoone lõhkumist õigeks.
Juhkovi sõnul aga on neid, kes pooldavad platvormi toomist kesklinna, rohkem ning seetõttu selline taotlus ka ametkondadele saadeti.
OÜ EVR Infra ehitiste ameti juhataja Endel Vatteri sõnul pole platvormi viimine kesklinna aga tehniliselt võimalik, kuna see asub liiga lähedal kohale, kus raudtee teeb kaare. Lisaks võtab selline lahendus võimaluse ehitada Jõhvi vajaduse korral lisarööpapaar, kuna see ei mahuks siis enam ära. "Ainuvõimalik asukoht on siiski meie pakutud variant, kus platvorm liigub praegusest jaamahoonest veidi maad viadukti poole," ütles ta.
Kolm saavad uuendatud
Millal Jõhvi ooteplatvormi reaalse ehitustööni jõutakse, ei ole praegu veel selge. Platvormide rekonstrueerimist rahastatakse Euroopa Liidu kahest finantseeritavast projektist ning kahes esimeses etapis Jõhvi ooteplatvormi rekonstrueerimist ei olnud. Platvormide rekonstrueerimise järjekorra ja vajaduse paneb paika majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Küll on Ida-Virumaal projekti "Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide tööpiirkonnas" raames juba rekonstrueeritud Püssi jaam ning sama projekti raames saavad uuendatud ka Vaivara ja Sonda jaam. Kokku rekonstrueeritakse selle projekti raames 39 reisirongide platvormi.
Teine suurprojekt, millega reisiplatvorme uuendatakse, puudutab elektrirongide tööpiirkonda.
"Praegu teeme ettevalmistusi uue projekti kirjutamiseks, kui meetmed avanevad. Reaalsetest töömahtudest ja tähtaegadest, millal järgmiste platvormide rekonstrueerimiseni jõutakse, tasub rääkida siis, kui rahastus selleks olemas," ütles Vatter.