Jõhvi rongiooteplatvorm jääb praegusesse asupaika

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi raudteejaam jääb oma praegusele kohale. Praeguse platvormi asemele ehitatakse uus ja tänapäevane.
Jõhvi raudteejaam jääb oma praegusele kohale. Praeguse platvormi asemele ehitatakse uus ja tänapäevane. Foto: Peeter Lilleväli

Jõhvi, kes pidas raudtee-ettevõttega AS EVR Infra läbirääkimisi rongiooteplatvormi asukoha üle, leppis sellega, et rongi peatuskohta ei tooda kesklinna, kuid ei nõustunud platvormi nihutamisega Jaama tänava otsast.

Jõhvi, mis saab sarnaselt teiste rongi peatuskohtadega endale uue ooteplatvormi ning pidas ehitamist vedava AS EVR Infraga pikki läbirääkimisi reisirongi peatuskoha asupaiga üle, andis nõusoleku uue platvormi ehitamiseks Jaama tänava otsa ehk samale kohale, kus rong praegu peatub.

Kesklinn liiga kallis

Jõhvi esimene valik oleks olnud peatuskoha toomine praeguse mööblimaja taha. See oleks tähendanud, et nii buss- kui rongijaam oleksid kompaktselt kesklinnas koos, saaksid üksteist toetada ning inimestel oleks mugav reisida. AS EVR Infra peab peatuse toomist kesklinna aga liiga investeeringumahukaks.

Raudtee-ettevõte ise oleks näinud, et ooteplatvorm liiguks praegusest asukohast kesklinna poole, jäädes Kooli tänavale Ergo Kindlustuse hoone lähedale. See omakorda ei sobi Jõhvile, kuna sellisel juhul oleks keeruline leida võimalikke parkimiskohti ning peale selle võiksid Jõhvi vallavanema Tauno Võhmari sõnul tekkida selles kohas vastasseisud lähedal asuvate eramute omanikega, mis omakorda võiks uue ooteplatvormi ehitamist edasi lükata.

Nii lepiti kokku kompromisslahenduses, et rong hakkab peatuma Jaama tänaval praeguses asukohas. "See oli meile valik number kaks, kuid parem lahendus kui see, mida raudtee-ettevõte pakkus," tunnistas Võhmar, kelle sõnul on praeguses asukohas võimalik korraldada nii autode parkimist kui ka muuta veidi busside liiklust nii, et inimestel oleks mugav ühelt transpordivahendilt teisele minna, nagu see ka kesklinnas plaanis oli. "Lahenduseks võiks olla näiteks busside lõpp-peatus või seismiskoht. See ei tähenda, et praegustes peatuskohtades muudatusi tuleks," kinnitas ta.

Jaamahoone saatus pole selge

Võhmari sõnul on Eesti Raudtee kinnitanud, et nad jaamahoonet ei vaja ning on valmis selle lammutama. "Algselt olime lammutamisega nõus, kuid planeering lihtsalt lammutamist ei luba, sest tegemist on maamärgilise tähendusega hoonega ning just uus moodne perroon, mis Jaama tänava vaate lõpetaks, võiks olla siin lahenduseks," ütles ta ning lisas, et juhul kui jaamahoone oleks lihtsalt lammutatud ja perroon viidud Kooli tänava äärde, oleks Jaama tänav lõppenud raudtee ja raudteemaastikuga, mis ei ole esteetiliselt ilus ning on linnaruumi sobimatu.

Jõhvi ise praeguse jaamahoone vastu samuti huvi ei tunne, seda enam, et hoone on kehvas seisukorras. "Küll näen ma, et tulevikus võiks olla seal moodne hoone büroopindadega sarnaselt Eesti Raudtee enda administratiivhoonetega Balti jaamas," ütles vallavanem, kuid tunnistas, et praegu pole Jõhvis nõudlust ei büroo- ega uute elupindade järele.Viimased jaamahoone asemele raudtee liigse läheduse tõttu ka ei sobi. "Seega on lahtine, millal ja kes sellise investeeringu teha võiks."

Platvormide rekonstrueerimist rahastatakse kahest Euroopa Liidu finantseeritavast projektist ning kahes esimeses etapis Jõhvi ooteplatvormi rekonstrueerimist ei olnud. Platvormide rekonstrueerimise järjekorra ja vajaduse paneb paika majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Kokku rekonstrueeritakse selle projekti raames 39 reisirongide platvormi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles