Kävast läbisõit on muutunud kannatuste rajaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Aukude vahel laveerimiseks Ehitajate tänaval enam vaba ruumi ei olegi.
Aukude vahel laveerimiseks Ehitajate tänaval enam vaba ruumi ei olegi. Foto: MADIS SALA

Ehitajate tänav Kohtla-Järvel Kävas on nii lagunenud, et augulappimine enam ei päästa, rohkemaks aga linnal raha ei ole.

Juba vanalinnas kehtima hakkav kiirusepiirang ei luba Kävat läbival Ehitajate tänaval  sõita kiiremini kui 30 kilomeetrit tunnis.  Ega seal tegelikult suuremat kiirust arendada saagi, kui roolisolija just enda ja oma sõiduriista peale väga vihane ei ole.  Aasta-aastalt auklikumaks muutunud tänav on lõppeva talve järel lausa kohutavas seisus  ning iga veeloigu all peitub suure tõenäosusega väiksem või suurem auk.

Liinibussid rohkem remondis

"Iga päev kirun seda teed," ütles Kävas elav Ain Kiviorg. "Auto on mul õnneks uus ja ega vanainimene ju kiiresti sõida, nii et remontida pole seda tee pärast seni vaja olnud."

Liinibussid, mis päevast päeva sel tänaval sõitma peavad, vajavad aga tavapärasest sagedamini  remondimeeste  abi. Sebe bussid on paremini vastu pidanud - eks need ole ju uuemad ka -, sestap teab Sebe Ida-Virumaa osakonna juhataja Žanna Junolainen kehvast tänavast üksnes bussijuhtide isekeskis räägitu põhjal. Järve Bussipargi juht Aleks Avikainen on aga selle tänava seisukorra pärast korduvalt linnavalitsusse helistanud ning eile koostas ta neile ametliku kirja.

"Eriti kehv on Käva raudteeülesõidukoht, aga kogu see tänav on väga halvas olukorras. Sellisel teel sõitmise mõjusid ei pruugi bussid kohe välja näidata, aga pikapeale annab see tunda kindlasti," väitis ta.

Linnal pole raha

Maanteeameti Ida regiooni Jõhvi esinduse hooldeosakonna peaspetsialist Ulvi Tõnurist on Ehitajate tänava probleemidega kursis.  "Seal ei saagi enam auguremonti teha - eelmisel aastal oleks veel saanud -, seal pealmist kihti ei ole üldse.  Ainuke lahendus on üles freesida."

Kohtla-Järve aselinnapea Viktoria Tsventarnaja ütles end väga hästi teadvat, kui viletsas seisus see tänav on, ent tunnistab, et sel aastal seal kindlasti midagi põhjalikku ette ei võeta.  Auguremont, paremal juhul pisut põhjalikum, oleks kõik, mille linna rahakott välja kannataks.

Tsventarnaja sõnul on linna prioriteet tänavu Sõpruse tänav, mis tuleb igal juhul põhjalikult korda teha, ning sellele lisaks veel üks tänav ette võtta ei ole lihtsalt võimalik.

"Auklikud tänavad on probleemiks kogu Eestis," tõi maanteeameti  avalike suhete oskonna peaspetsialist Allan Kasesalu näiteks viimasel ajal palju kõneainet pakkunud Tallinna tänavad.

Maanteeametil on tema sõnul tee seisundinõude tagamise järelevalve  raames küll õigus kohalikule omavalitsusele kui tee omanikule ettekirjutus teha, ent linnale või vallale see ju raha juurde ei anna.  "Uue prioriteedina kavatseme teede seisundinõuete tagamise järelevalvet tõhustada, aga esialgu on see ainult administratiivne meede ja kiireid tulemusi pole sellest loota," märkis ta.

Võiks VKG appi kutsuda

"Viimastel aastatel on siin liiklus tohutult kasvanud, väga palju sõidab  isekallutajaid, need ongi selle tänava päriselt ära lõhkunud," rääkis Ain Kiviorg.

Iga päev Käva kaudu tööle ja koju sõitvate inimeste nimel Põhjaranniku poole pöördunud Madis Sala pakkus välja, et võib-olla peaks VKG selle teelõigu remonti toetama. "Selle  firma raskeveokid  lõhuvad seda teed iga päev; kuni Ojamaa kaevanduse lintkonveieri valmimiseni käis kogu põlevkivi vedu autodega Käva kaudu."

VKG juhatuse esimees Priit Rohumaa ütles, et põlevkivi Ojamaalt enam muidugi autodega ei veeta, küll aga aherainet ja killustikku allhankijatele.  "Linn kehtestas meile üsna ranged piirangud, aga selge, et raskeveod igal juhul mõjutavad teid."

VKG-l on linnaga koostöös tee ehitamise kogemus Uus-Tehase tänava näol olemas - ja see kogemus on ettevõtte ettevaatlikuks muutnud. "Kuna osa ettevõtteid hüppas alt ära, siis läks see meile väga kalliks maksma," märkis Rohumaa.

Tema sõnul on VKG-l  endagi teede korrashoidmisega probleeme. "Me aitaksime hea meelega, aga tee-ehitus on üks erakordselt kallis ettevõtmine. Lihtsalt uuesti katmisel pole mõtet, see lendab poole aastaga laiali. Seal on hästi vesine kant, et tee püsiks, tuleks  see nullist uuesti ehitada, alates aluspõhja tihendamisest, et see seal all ei ujuks. Aga kui linnavalitsus meie poole pöördub, siis me loomulikult kuulame nad ära."

Märksõnad

Tagasi üles