Ümbersuunatud liiklus lõhkus Toila-Voka tee

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seni liiklejaid väga hea kvaliteediga rõõmustanud Toila ja Voka vaheline tee sai kahe päevaga nii räsida, et tekkinud augud on kohati peaaegu sõidurea laiused.
Seni liiklejaid väga hea kvaliteediga rõõmustanud Toila ja Voka vaheline tee sai kahe päevaga nii räsida, et tekkinud augud on kohati peaaegu sõidurea laiused. Foto: Peeter Lilleväli

Vaid kaheks päevaks Tallinna-Narva maanteelt Voka ja Toila vahelisele teele suunatud transiitliiklus kahjustas oluliselt seni väga heas seisus olnud teelõiku. Maanteeamet lubab tee korda teha.

Esmaspäeval ja teisipäeval oli maanteeliiklus suunatud ümber seoses Tallinna-Narva maanteel asuva Voka silla remondiga. Tulemuseks on tugevalt vajunud perved, kahjustatud teeääred ning kohati ulatuvad vajumised lausa tee keskpaigani.

Vald tegi märgukirja

Toila vallajuhid tegid eile hommikul sellel teelõigul ülevaatuse ning fikseerisid kahjustused. Eile valmis vallavalitsuses märgukiri maanteeameti Ida regioonile, kus teatatakse probleemist ning palutakse tee korda teha.

"Jah, meile on probleem teada ja eks see tee tule meil korda teha," tunnistas maanteeameti Ida regiooni direktor Rainer Kuldmaa.

Tema sõnul oli liikluse ümbersuunamine teadlik tegevus, kuid kindlasti polnud ettekavatsetud tee selline lagunemine. "Probleem on selles, et tee-ehituse periood on niivõrd lühike ning me peame neid töid ajatama, selleks et liiklejad jõuaksid mõistlikul ajal punktist A punkti B. Kõiki vajalikke töid ei saa seetõttu ühel ajal teha," sõnas Kuldmaa.

Ta ütles, et 1992. aastast, mil tema siinses riiklikus teehoiuettevõttes töötab, pole selle teega kunagi probleeme olnud.

Toila vallavanem Tiit Kuusmik ütles, et vallavalitsuses tekitas imestust, et maanteeamet, kus töötavad oma ala asjatundjad, suunas maanteetransiidi kitsale kohaliku tähtsusega teele kevadisel niinimetatud teede lagunemise ajal. "Tee on kitsas ning suured veokid ei mahu seal hästi liikuma, mistõttu nad sõidavadki teeservad maha. Sooja ja kuivaga oleks tee ilmselt olnud tugevam," sõnas Kuusmik.

Asjade halb kokkulangevus

Rainer Kuldmaa ütles, et Voka silla ehitustööd on pikalt ette planeeritud ning sellega on seotud väga paljud asjaolud.  "See on näiteks seotud Estlink 2 kaabli paigaldusega. On väga täpselt välja arvestatud, mis ajal toimub selle merekaabli raskekaaluliste trafode ülevedu Sillamäelt Püssi. Selleks ajaks peab olema sild niisuguses seisus, et see riikliku tähtsusega veose saaks kohale toimetada," selgitas Kuldmaa.

Ta lisas, et oma panuse andis ka pikaleveninud kevad. "Eelmise aasta märtsis oli kevad juba täies hoos, nii et aprillis sai juba töödega alustada. Praegu pole aga veel mingeid märke, et teekonstruktsioonid oleks üles sulanud," rääkis ta, lisades, et Toila ja Voka vahelise tee lõhkumine on asjade halva kokkulangemise tulemus ning siin ei tasuks süüdlasi otsida.

Kui palju riigile kuuluv Toila-Voka tee taastamine maksma läheb, ei osanud Kuldmaa veel öelda, kinnitades, et seda arvestust praegu alles tehakse. Ka ei osanud ta lubada, millal tee korda saab. ""Esimesel võimalusel teeme korda kõik teed, mis plaanis on," lubas ta, kinnitades, et esmalt tuleb ära oodata, millal taanduma hakanud talv ka teed oma jäisest haardest lõplikult lahti laseb.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles