Narva linnavalitsus maksab oma töötaja majaesise tee eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
See ongi Narva Liiva tänav. Siia avanevad kahe elamukrundi väravad, naabermajade omad aga külgnevatele tänavatele, mis pole ka paremas seisus. Otse tee lõppu jääb maja, milles elab perega linnavalitsuse töötaja, kes juba ammu võitleb teeolude parandamise eest.
See ongi Narva Liiva tänav. Siia avanevad kahe elamukrundi väravad, naabermajade omad aga külgnevatele tänavatele, mis pole ka paremas seisus. Otse tee lõppu jääb maja, milles elab perega linnavalitsuse töötaja, kes juba ammu võitleb teeolude parandamise eest. Foto: Ilja Smirnov

Narva ehitab uue asfalttee koos kõnnitee ja valgustusega ühele linna lühematest tänavatest. Sellel on kõigest kaks eramaja, neist ühes elab linnavalitsuse töötaja. Kas see on juhuste kokkulangemine?

Umbes 60 meetri pikkune Liiva tänav asub eramajade ja garaažide rajoonis Narva Kesklinna gümnaasiumi lähistel. Liiva tänaval on vaid kaks elumaja juurdekuuluvate abihoonetega. Kuid hoolimata neist üsna tagasihoidlikest näitajaist, otsustasid linnavõimud ehitada just nimelt siia muldtee asemele (vt fotot) korraliku asfaltkattega tee koos kõnnitee ja valgustusega.

Ühe maja omanikud on linna arenduse ja ökonoomika ameti töötaja Anna Karina ja tema abikaasa, kui uskuda registri andmeid.

Lihtsalt võeti nõuks

Narva arhitektuuri- ja linnaplaneerimise ameti linnakeskkonna osakonna juhataja Aleksandr Šelepanovi sõnul on tänavaehituse projekt juba tellitud, see peaks teoks saama veel tänavu. Projekti- ja ehitustööde jaoks antakse linnaeelarvest 50 000 eurot.

Küsimuse peale, miks otsustas linn just selle väikese tänava ehituse ette võtta, vastas Šelepanov, et Liiva tänaval ei ole sõidu- ega jalakäijate teed: "Seal kandis elavad inimesed ei saa normaalselt ja turvaliselt liikuda…" Seejärel pidas ta ebakorrektseks küsimust, kas Narvas pole siis tänavaid, kus elanikud on samasuguses või veelgi hullemas olukorras. Ametnik tuletas meelde, et 2013. aastal on linnal plaanis teisedki teetööd: Fama põiktänava ehitus ning Pähklimäe, Hariduse, Puškini, Rahu ja Vahtra tänava kapitaalremont.

"Lihtsalt see küsimus on olnud õhus mitu aastat," jätkab Šelepanov Liiva tänava teemal. "Enne olid keerulised majandusolud ega olnud võimalust," jätab ametnik enda teada, tänu millistele kriteeriumidele sattus tööde nimistusse väike Liiva tänav, õigemini - tänu kellele.

Pole küll korruptsioon, kuid erahuvi on mängus

Heakorrastamata Liiva tänav on aastaid arutluse all olnud, selgus Põhjaranniku vestlusest Anna Karinaga, kes on ühe siinse maja omanik ning elanud tänaval umbes 2000. aastast.

Karina töötab Narva arenduse ja ökonoomika ametis Victoria bastioni rekonstrueerimise projektijuhina, enne seda oli promenaadi ehituse ning Narva ja Ivangorodi kindluse ansambli arendamise projektijuht. Lisaks sellele on ta Eesti Punase Risti Narva seltsi sekretär.

Ta leiab, et Liiva tänava ehituses pole korruptsiooniga midagi pistmist, kuid mängus on tema pere kui Narva elanike huvi. Hiljaaegu sündis neil laps, kellega istub päevad läbi kodus vanaema, ning eakas naine ei saa väidetavalt kehvade teeolude tõttu isegi majast välja.

"Vanaema hakkas mulle peale käima, et ta ei saa tänavale minna üksi ega lapsega. Mul oli valik: kas ametile survet avaldada või töölt lahkuda. Kõik minu pöördumised polnud kuidagi seotud minu kui linnavalitsuse töötajaga: ma ei tahtnud seda suure kella külge panna ja tegutsesin alati kui eraisik," räägib Karina. "Me katsime koguni ise selle tee, kuid kahjuks oli sellest abi ainult mõneks kuuks. Me käisime abi otsimas ja kirjutasime, meile lubati juba varem… Näib, et meie palveid on kuulda võetud."

Märkuse peale, et teised linnaelanikud võivad kogu seda asja pidada ebaõiglaseks, vastas Karina: "Me oleme samasugused maksumaksjad ning tahame, et oleks võimalik jalgsi koduni minna ja kanda korralikke jalatseid, mitte ainult kummikuid."

Märksõnad

Tagasi üles