Reisirongiliiklus muutub kolm korda tihedamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uued rongid tähendavad senisest mugavamat sõitu ning eeldatav sõiduaeg võib väheneda Tallinna ja Narva vahel ligikaudu pool tundi.
Uued rongid tähendavad senisest mugavamat sõitu ning eeldatav sõiduaeg võib väheneda Tallinna ja Narva vahel ligikaudu pool tundi. Foto: UUS.ELEKTRIRAUDTEE.EE

Reisirongiliikluse koos uute rongidega üle võttev Elektriraudtee plaanib Tallinna-Narva suunal praeguse ühe sõidu asemel teha kolm, mis muudab pealinnast Ida-Virumaale või vastupidi liikumise oluliselt mugavamaks ja paindlikumaks. 

Kui uued elektrirongid hakkavad Tallinna ümbruse liine teenindama juba kuu aja pärast, siis uute diiselrongide kasutuselevõtuni läheb veel aasta ning 2014. aasta 20. juuni on see tärmin, kui kõik praegused diiselrongid asenduvad uute, Šveitsi ettevõtte ehitatud rongidega. Küll plaanib AS Elektriraudtee järgmise aasta 1. jaanuarist kasvatada reisikordade arvu Tallinna ja Narva liinil seniselt ühelt kolmele korrale päevas.

Oluliselt mugavam

Milliseks kujuneb piletihind uuest aastast, on veel vara öelda. Räägitud on piletihinna kallinemisest ning selle kasvamisest bussipileti hinnaga samale tasemele. Koos uute rongidega liinil opereerimise üle võttev Elektriraudtee alles tegeleb hinnakujundusega, kuid kinnitab, et võimalus soetada praeguse hinnaga pilet, mis on Narva ja Tallinna vahel 9 eurot, jääb ka tulevikus.

Kui palju koos tihedama graafiku ning uute ja mugavamate rongidega kasvab sõitjate arv, on samuti raske ennustada. "Kindel on see, et uute rongide abil peame me sõitjate arvu kasvatama ning eri osapoolte hinnangul võib see kasv küündida kuni 100 protsendini," ütles ASi Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste.

Kas ja kui suur on ajaline võit, mis uute rongide kasutuselevõtuga liinil saadakse, selgub pärast katsetusi, aga Elektriraudtee on Narva liini sõiduaja osas optimistlik ning raudtee omanik on hinnanud, et uue rongi puhul võiks sõiduaeg Tallinnast Narva olla 2 tundi ja 45 minutit ehk peaaegu pool tundi lühem kui praegu. "Rõhutan, et tegemist on arvutusliku näitajaga - eelkirjeldatud katsesõidud annavad lõpliku tulemi," ütles Kaareste. Katsetused uute rongide kasutamiseks Eesti raudteedel juba käivad.

Liinidel sõitma hakkavad uued rongid tähendavad lisaks kiiremale kohalejõudmisele ka oluliselt mugavamat sõitu: rongides on olemas 1. klassi ala, kogu rongis WiFi võrk ja kliimaseadmed, samuti ulatuslik reisijateavitussüsteem, kus antakse heliteavituse ja siseteleri kaudu inimestele infot sõidukiirusest, sõiduplaanist ja muust.

Teevad ettevalmistustöid

Ettevalmistuste tegemine uute rongide kasutuselevõtuks on kestnud juba paar aastat. Koos uute rongidega ehitatakse ümber ka ooteplatvormid, mis peavad vastama eruonõuetele. Sellel aastal alustatakse platvormide ning sinna juurde kuuluvate ootepaviljonide ehitamist Kiviõlis, Kohtlas, Jõhvis, Orul, Vaivaras ja Narvas. Samuti korrastatakse raudteeülekäigukohad ja juurdepääsud, rajatakse autoparklad. Viimased vajaduse kohaselt nendes paikades, kus seni seda võimalust pole.

Kui palju uute ooteplatvormide ehitamisse investeeritakse, pole praegu selge, kuna hankeprotsess alles käib. Kui jõudsalt töödega lõpuni jõutakse, pole samuti selge ning nendes kohtades, kus uusi platvorme täielikult valmis ei suudeta teha, paigaldatakse ajutised platvormid. Kõik tööd peaksid olema lõppenud 2014. aasta lõpuks.

Koos uuendustöödega muutuvad mõnel pool ka rongiooteplatvormide kohad. Nii näiteks liigub Kiviõlis ooteplatvorm linnale lähemale, Kohtla oma aga Kohtla-Nõmme ülesõidukoha kõrvale. Jõhvi platvorm jääb peatee kõrvale jaamahoone piirkonnas, Oru oma kolib praegusest jaamahoonest ülesõidukoha poole peatee äärde, Vaivaras ja Narvas jäädakse jaamahoone piirkonda samuti peatee kõrvale.

Märksõnad

Tagasi üles