Idavirulastele näidati uusi ronge

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii Kivõlis, Jõhvis kui Narvas tervitasid eile uue rongi uudistajaid "kogenud rongireisijad" krokodill Gena ja Potsataja.
Nii Kivõlis, Jõhvis kui Narvas tervitasid eile uue rongi uudistajaid "kogenud rongireisijad" krokodill Gena ja Potsataja. Foto: Matti Kämärä

"Nii vaikselt ta tulebki!" imestasid eile Kiviõli raudteeperoonil paljud inimesed, kes olid tulnud uudistama uhiuut Šveitsis valminud oranži ja musta värvi diiselrongi, mis hakkab uuest aastast muuhulgas sõitma ka Narva ja Tallinna vahel.

Eesti riik ostis Euroopa Liidu raha toel 20 uhiuut firma Stadler diiselrongi, mis vahetavad alates järgmise aasta algusest linnadevahelistel liinidel välja kõik vanad rongid.

Uusi ronge opereeriv riigiettevõte Elron näitas eilsel tutvustusreisil uut rongi Kiviõli, Jõhvi ja Narva jaamas.

Kiiremad ja mugavamad

Mitukümmend aastat vedurijuhina töötanud Tarmo Pill ütles, et uued rongid on vanadest tunduvalt parema kiirendusega. "Vedurijuhi töös palju muutusi ei ole, kuid  töötingimused on uues rongis kardinaalselt paremad. Ei ole sellist vibratsiooni ja müra, konditsioneer hoiab ühtlast temperatuuri," märkis ta.

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip ütles, et  Tallinna-Narva liini sõidugraafik valmib novembri alguses. Kui praegu käib Tallinna-Narva rong edasi-tagasi vaid korra päevas, siis uuest aastast on kavas see käima panna kolm korda tihedamini.

Kuna rongiliiklus tiheneb ka Tartu ja Tallinna vahel, on Ossipi sõnul kaalumisel Tapa ja Narva vahelise liini käimapanek, mis võimaldaks Ida-Eestist tulevatel inimestel Tapal ilma pikalt ootamata ümber istuda ja pealinna jõuda.

Uute rongide maksimaalne kiirus on 160 km/h, ent arvestades Eesti raudtee olukorda, hakkavad need Ossipi sõnul liikuma kuni 120 km/h.  Teekond Narvast Tallinna kestaks tema sõnul 2 tundi ja 45 minutit. Praegu kulub selleks pool tundi rohkem.

Ossipi sõnul peaksid hiljemalt järgmise aasta keskpaigaks Ida-Viru jaamades valmima ka uued ooteplatvormid. Seniks paigaldatakse rongi ootajatele kaitseks tuule ja saju eest ajutised paviljonid.

Konkurents tiheneb 

Elroni tegevjuhi sõnul ei plaani ettevõte seoses uute rongide kasutusele võtmisega piletihinna tõusu. "Kui inimene ostab pileti internetist või kasutab meie sõidukaarti, siis jääb hind samaks, mis praegu," kinnitas Ossip, lisades, et edaspidine hind oleneb sellest, kui suureks sõitjate voog kujuneb ja kui sagedat liiklust soovitakse. "Tihedam sõidugraafik tekitab survet ka piletihinnale."

Elron loodab, et uute rongide tulek kasvatab märgatavalt rongiga sõitjate hulka.  "Ma ei kutsu inimesi loobuma sõiduautost, aga teatud sõite on ilmselt mõistlikum teha ühistranspordiga. Inimeste valikuvõimalused suurenevad, sest hea bussiliikluse kõrvale tuleb nüüd ka hea rongiliiklus," ütles Ossip.

ASi Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi ütles, et kuigi parem rongiliiklus võib bussisõitjate arvu vähendada, ei ole konkurentsi põhjust karta. "Positiivne on, kui inimesed hakkavad tänu teenuse paremale kvaliteedile rohkem ühissõidukeid kasutama," ütles ta ja tõi näiteks, et pärast seda, kui Sebe tõi Narva-Tallinna liinile uued bussid, on sõitjate arv kasvanud 10 protsendi võrra.

Väärsi pidas aga samas ebaõiglaseks olukorda, et kui linnadevahelise bussiliikluse kulud kaetakse vaid piletituluga, siis rongiliiklust doteerib 75 protsendi ulatuses riik.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles