Kohtla-Järve ei pikenda linnaliine keemiaettevõteteni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõne kuu eest sõitis linnaliinibuss VKG peapääsla juurde, nüüd aga linnavalitsuse otsusel enam sellist võimalust ei ole.
Mõne kuu eest sõitis linnaliinibuss VKG peapääsla juurde, nüüd aga linnavalitsuse otsusel enam sellist võimalust ei ole. Foto: Peeter Lilleväli

Kohtla-Järve keemiaettevõtted ei ole rahul sellega, et sajad linnaelanikud, kes on suuremad maksumaksjad, ei saa ühissõidukitega sõita. Kui nad palusid korraldada kõigile sobiv bussiühendus, andis linnavalitsus eitava vastuse.

Praegu on Kohtla-Järve tööstusalal töötavad inimesed sunnitud tööle ja koju sõitma bussidega, mida tellivad keemiaettevõtted VKG, Nitrofert, Remeksi Keskus, Eastman ja Novotrade Invest firmalt Ekspress Auto L.

VKG ühiskondliku vastutuse juhi Julia Piilmanni sõnul ollakse vedaja teenusega küll rahul, ometi ei saa pidada normaalseks olukorda, kui sadadele kohtlajärvelastele on muutunud linnaliinibussidega sõitmine võimatuks.

Varem sõidutati pääslani

Kuni eelmise aasta 1. novembrini, kui muutus linnaliinibusside sõiduplaan ja teenust hakkas pakkuma uus vedaja ATKO Liinid, ei tekitanud linnaliinide kasutamine keemikutele probleeme. Varem, kui vedajafirmaks oli OÜ Ekspress Auto L, arvestas linnaliinibusside sõiduplaan vahetuste algusega ettevõtetes ning buss nr 29 sõitis lõpp-peatusest umbes 2 kilomeetrit edasi, et toimetada keemiaettevõtete töötajad pääslani või nad sealt pärast vahetuse lõppemist peale võtta.

Ettevõtted maksid vedajale lisaraha selle eest, et buss sõidaks lõpp-peatusest peapääslani. Kõik oleks korras olnud, kuid kontrolörid tuvastasid vedaja-poolseid rikkumisi. 29. liinilt leiti sõitjad, kellel olid 30sendised piletid. Selliseid hindu polnud Kohtla-Järve linnavolikogu mitte kellelegi kehtestanud. Nii maksid piletite eest keemikud, kelle sõidu maksis firmale Ekspress Auto L kinni nende tööandja. See oli avaliku liiniveo lepingu rikkumine.

Uues sõiduplaanis keemikutega ei arvestatud

Linnaliinibusside uus sõiduplaan ei arvesta keemiaettevõtete töötajate kinnitusel sellega, et neil oleks mugav tööle ja pärast vahetuse lõppu koju sõita. Peale selle kärbiti väljumiste arvu ning uutesse bussidesse mahub vähem sõitjaid kui vanadesse.

Keemikute ametiühingu esimees Julia Leontjeva märkis toona, et kui kõik keemiaettevõtete töötajad sõidaksid jätkuvalt hommikul ja õhtul ühissõidukitega, siis mis toimuks bussides?! Ettevõtted sõlmisid firmaga Ekspress Auto L lepingu ning tellisid oma töötajatele hommikul ja õhtul väljuvad eribussid.

"VKG lisakulu töötajate vedamise eest on peaaegu 100 000 eurot," ütleb Julia Piilmann. "See on raha, mis võiks minna meie töötajatele lisahüvede tagamiseks, mitte aga teenuse eest maksmiseks, mida meie töötajad said seni tavakorras.

Peale väljakäidava summa pidime leidma ka inimese, kes hoiaks sõiduplaani täitmisel silma peal, töötama välja töötajate tuvastamise süsteemi, juurutama uued kaardid, mida saab kasutada nii ühissõidukis kui ettevõtte territooriumile pääsemiseks."

Ütlesid ei

Viru Keemia Grupp kui linna suurim maksumaksja pidas oluliseks meelde tuletada, et mugava bussiühenduse korraldamine pole mitte iga üksiku ettevõtte, vaid linnavõimude hool ja kohustus, ning palus Kohtla-Järve linnavalitsusel veel kord läbi vaadata, et linnaliinide sõiduplaan oleks kontserni töötajate vahetustega vastavuses.

Linnavalitsus vastas, et sellist võimalust ei ole. Linnavalitsuse transpordispetsialisti Andrei Poludetkini sõnul näitasid arvutused, et isegi 4 lisabussi keemikutele - kaks hommikul ja kaks õhtul -  tooksid linnale ligemale 6000 eurot lisakulu kuus.

Ta kinnitab, et kui keemikute arvelt oleks bussides rohkem sõitjaid, ei oleks piletite müügist saadav tulu kuigivõrd kasvanud, kuna inimesed hakanuks kasutama 20euroseid kuupileteid. Igale mainitud neljast lisaväljumisest lisanduks umbes 200 sõitjat, mis tähendab, et liinile tuleb saata kolm lisabussi, muidu ei mahu ülejäänud sõitjad ära.

Jätavad keemikute päevata?

Linnas levib kuulujutt, et linnavalitsuse peale pahased keemiaettevõtted ei hakka enam keemikute päeva Kohtla-Järvel korraldama.

"Mis puutub keemikute päeva, siis siin ei saa linnavalitsuse  peale solvumisest rääkida, kuna meie eesmärk on alati olnud korraldada pidu eeskätt töötajatele ja Kohtla-Järve elanikele," räägib Julia Piilmann. "Praegu viime meie töötajate hulgas läbi tavapärast küsitlust keemikute päeva teemal ning tahame teada, kas nad on sellega rahul. Ootame tulemused ära ning siis saame rääkida ürituse tulevikust või võimalikest muudatustest selle korraldamise kohas või kontseptsioonis."

Tagasi üles