Saada vihje

Kohtla-Järve bussijaam on lukus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hoolimata sellest, et linnal on bussijaam, peavad reisijad ootama bussi lahtise taeva all.
Hoolimata sellest, et linnal on bussijaam, peavad reisijad ootama bussi lahtise taeva all. Foto: Peeter Lilleväli

Kohtla-Järve elanikud pahandavad, et busse peab ootama lahtise taeva all. Linna bussijaam suleti reisijatele selgitusi andmata.

"Läksin sõpru rahvusvahelise bussi peale saatma ja pidin bussi lahtise taeva all tuule käes ootama," ütles toimetusse helistanud Viktor. "WC ei tööta, bussijaam on lukus, ühtegi teadet ei ole ka selle kohta, miks ta lukus on. Häbi on linna külaliste ees bussijaama pärast, mis ei suuda oma ülesannetega toime tulla."

Sulgeja oli uus rentnik

Kohtla-Järve bussijaama koos kohustusega tagada selle funktsioneerimine ja luua reisijatele vajalikud tingimused on 1. jaanuarist 2014 võtnud linnalt rendile OÜ Vironia Keskus. Selle juhatuse liige Kenneth Karpov juhtis tähelepanu sellele, et talle üle antud bussijaam oli halvas seisukorras, hooldamata ja amortiseerunud, ning lubas, et seda hakatakse kütma, koristama ja valvama.

Bussijaam oligi mõnda aega avatud, tõsi küll, seal ei olnud ühtki töötajat. Arusaamatu, kuidas seda valvati, kui lõpuks olid seal uksed ja aknaklaasid lõhutud. Ning lõpuks otsustas rentnik bussijaama sulgeda.

"Muidugi nii ei lähe ja me nõuame rentnikult, et ta täidaks linna ees võetud kohustusi," ütles Kohtla-Järve abilinnapea Deniss Veršinin. "Rentnik lubas jaama avada niipea kui taastab lõhutud uksed-aknad ja leiab hoones pidevalt viibiva töötaja."

Mõjutada ei saa

Bussijaama endise rentniku, firma Ekspress Auto L (kelle silt kaunistab hoonet seniajani) aadressil on rohkesti kaebusi tulnud, sest ka nende ajal ei toimunud seal piletite eelmüüki ja puudus Kohtla-Järvet läbivate busside täpne sõiduplaan. Ent oli vähemalt dispetšer, kes jagas infot, sealhulgas ka telefoni teel.

Deniss Veršinini sõnul ei suudetud bussijaamale rentniku leidmiseks välja kuulutatud hankel leida ühtki teist soovijat peale Vironia Keskuse. Kenneth Karpov selgitas bussijaama rendilevõtu soovi ajutise otsusega: nimelt on juba käesoleval aastal kavas ehitada uus, Eesti nüüdisaegseim ja mugavaim bussijaam. Kavas on paigaldada ka elektrooniline piletimüügisüsteem.

Seni aga on Vironia Keskus lepingu järgi kohustatud tagama bussijaama töö kella 7-19. Hoones peab viibima dispetšer, seal peab olema busside sõiduplaan, toimuma piletimüük, osutatama Cargobusi teenuseid ja toimima WC.

Kuid kõige selle asemel ripub bussijaama ukse ees tabalukk. Deniss Veršinin ütles, et lepingu tingimuste täitmata jätmise eest ei ole linn näinud ette mingeid sanktsioone, tuginedes veendumusele, et linnas heas kirjas oleva firmana täidab Vironia Keskus kindlasti oma kohustusi.

"Muidugi võime me lepingu lõpetada, kuid vaevalt me leiame teise firma, kes sooviks bussijaama rentida," märkis Veršinin. "Igal juhul vajab see küsimus lahendamist, sest linna bussijaam peab toimima."

Tagasi üles