5. märts 2014, 23:00
Jõhvi logistika- ja äripark alustab ehitust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi logistika- ja äripark alustab maikuus pargile vajaliku taristu ehitamist. Tänu sellele peaksid esimesed krundid minema kaubaks veel sellel aastal.
Jõhvi logistika- ja äripargis, kus eelmisel sügisel tehti algust võsa raadamisega, alustatakse sel aastal reaalseid ehitustöid. EAS võttis vastu otsuse toetada taristu ehitamist miljoni euroga. SA Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus lisab sellele omalt poolt 300 000 eurot ning sellega suudetakse vajalike kommunikatsioonidega katta kaks kolmandikku pargist.
Alustavad müügitööd
Taristuehituse käigus saavad pargi 18 krunti endale gaasitorustiku, vee- ja kanalisatsioonisüsteemid ning sideühenduse. Lisaks ehitatakse välja teed ning tänavavalgustus.
"Kohe kui meil on olemas nõukogu otsus riigihanke väljakuulutamise kohta, tahame seda ka teha. Märtsis kuulutame riigihanke välja ning lepingu ehitajaga tahame sõlmida veel maikuus. Juhul kui hanke järel vaidlusi ei teki," ütles sihtasutuse juhatuse liige Teet Kuusmik.
Ehitamiseks kulub aasta.
Kuusmiku kinnitusel saavad nad nüüd alustada Jõhvi pargi aktiivset müügitööd. "Võtame ette portfelli rohkem kui kümne ettevõttega, kes on äri laiendamise ja loomise vastu Jõhvis huvi üles näidanud, ning saame nüüd rääkida juba konkreetsetest pakkumistest," lausus Kuusmik.
Jõhvi logistika- ja äripargi puhul on SA-l Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus olnud mitmeid takistusi - pikalt venis maade üleandmise protsess Jõhvis. Nüüd oodati eelmisest aastast alates EASi rahastamisotsust. Seni kui polnud selge, millal sihtasutus suudab välja ehitada ettevõtetele vajaliku taristu, ei saanud teha aktiivset müügitööd ega sõlmida lepinguid.
Esimesed krundid sellel aastal
Kas huvi Jõhvi vastu võiks olla sama suur kui Narvas, kus praegu on vabad veel 7 krunti ning kus aktiivselt toimetab juba 11 ettevõtet, on raske ennustada, sest huvigrupid kahe linna puhul on erisugused. "Kindlasti ei tule Jõhvi nii suure töötajate arvuga ettevõtteid kui Narva - me pole siia selliseid planeerinudki -, kuid usun, et see võiks olla samasugune ning kruntide müük võiks minna samas tempos," arvas Kuusmik.
Küll peab ta reaalseks, et paar esimest krunti suudetakse Jõhvis müüa veel sel aastal.
Võimalikud kliendid sellel aastal siiski ehituseni ei pruugi jõuda - isegi kui krundid saavad müüdud, võtab aega projekteerimine. Lisaks on ehitus enne teede ehitamist pargis raskendatud.