Rongid muudavad liikumisaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
1. juunist muutuvad väljumisajad tähendavad seda, et tulevikus saab Tallinnast tulla Kiviõlisse suusatama. Pilt on tehtud Elroni uute rongide tutvustamispäeval eelmise aasta sügisel Kiviõli jaamas.
1. juunist muutuvad väljumisajad tähendavad seda, et tulevikus saab Tallinnast tulla Kiviõlisse suusatama. Pilt on tehtud Elroni uute rongide tutvustamispäeval eelmise aasta sügisel Kiviõli jaamas. Foto: Matti Kämärä

Ehkki koos uute rongidega pidi sõidukordade arv kasvama ühelt kolmele, saab ka pärast 1. juunit, mil uued graafikud lõplikult kehtima hakkavad, sõita Tallinna kaks korda päevas - hommikul ja õhtul.

Elron avalikustas märtsi keskel oma juunist kehtima hakkavad sõiduplaanid, mis esialgse kava kohaselt pidid ida suunale tooma praegusele kahele reisile veel lisa. Uue plaani kohaselt on väljumisi aga tulevikus ainult kaks, selle vahega, et kui praegu saab paaritunnise vahega hommikul Narvast Tallinna ja õhtul samasuguse vahega tagasi, siis nüüd saab hommikul ja õhtul liikuda mõlemas suunas.

Sõitjaid vähe

Elron, kes lubas uute rongide saabumisega muuta liikumise Tallinna ja Narva vahel tihedamaks ning viia selle kolme väljumiseni päevas, alustas selle aasta jaanuarist kahe väljumisega, pikendades varem ainult Rakvereni sõitnud rongi liini Narvani. Kolmas väljumine pidi tulema 1. juunist.

Nüüd, mil uus sõiduplaan avalikustati, on väljumisi ikka kaks. Selle vahega, et pikendatud Rakvere liin enam Narva ei sõida. Hommikune rong väljub kell 7.07 ehk seitse minutit hiljem kui praegu ja järgmine Elroni väljumine on kell 16.26. Tallinnast Ida-Virumaale pääseb nüüd ka hommikul - rong hakkab Tallinnast sõitma kell 8.50 -, jääb ka pärastlõunane väljumine kell 15.51.

Elroni müügi- ja arendusjuhi Norbert Kaareste sõnul on täitumus esimesel Narva-Tallinna ja viimasel Tallinna-Narva liinil Rakvere ja Narva vahelisel lõigul suhteliselt madal, mistõttu pole liini liigutamine Narvani otstarbekas.

"Elron otsustas need väljumised n-ö ümber pöörata ehk 1. juunist saab esimest korda nüüd hommikul Tallinnast Narva ja õhtul Narvast Tallinna. Usume, et see on Ida-Virumaale vajalikum ühendus kui praegune lahendus," lisas ta.

Alates 1. juunist on kõik Narva liini rongid Tapa jaama kaudu seotud Tallinna-Tartu ekspressrongiga ehk lühikese ümberistumisaja järel on Narva poolt tulijatel võimalik jätkata reisi Tartusse ja vastupidi. "Kusjuures selle reisi kestus on peaaegu sama lühike kui Narva-Tartu bussidel, mistõttu loodab Elron väga, et Tartusse hakkavad Ida- ja Lääne-Virumaa inimesed käima nüüd ka rongiga, kas siis tööle või Tartu ülikooli õpingutele," tunnistas Kaareste.

Ootepaviljonid valmivad sellel aastal 

Koos uute rongidega tulid ka uued nõuded ooteplatvormidele. Ida-Virumaal on ooteplatvormid seni uuendatud vaid Sondas ja Püssis. Sellel aastal ootab Tapa-Narva suunal renoveerimist üheksa ooteplatvormi ehk siis Kadrina, Rakvere, Kabala, Kiviõli, Kohtla-Nõmme, Jõhvi, Oru, Vaivara ja Narva jaamas.

"Praegu on valminud ajutised puidust platvormid, mis ehitati uute reisirongide kasutuselevõtuks käesoleva aasta jaanuaris, ning käivad projekteerimis- ja ettevalmistustööd sel kevadel algavateks ehitustöödeks," kinnitas ASi Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik.

Kõikide platvormide lõplik valmimine ja kasutusse andmine on planeeritud käesoleva aasta lõpuks. Samuti korrastatakse raudtee ülekäigukohad, juurdepääsuteed ja raudteed platvormi piirkonnas ning rajatakse parklad. Osaliselt muutuvad ka ooteplatvormide asukohad. Nii näiteks liigub Kiviõlis peatuskoht ülesõidukoha kõrvale. Kohtla peatus kolib Kohtla-Nõmmele ülesõidukoha kõrvale.

Tööde kogumaksumus on 3,4 miljonit eurot, mida rahastatakse Eesti Raudtee omavahenditest.

Märksõnad

Tagasi üles