Uued platvormid asendavad ajutised puitkarkassid

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi ooteplavorm on tänavuaastastest esimene, mis juba kasutusele võetud. Järge ootavad Vaivara, Kiviõli, Kohtla-Nõmme, Oru ja Narva.
Jõhvi ooteplavorm on tänavuaastastest esimene, mis juba kasutusele võetud. Järge ootavad Vaivara, Kiviõli, Kohtla-Nõmme, Oru ja Narva. Foto: Peeter Lilleväli

Uute rongide ja väljumiste arvu kahekordistumisega Narva liinil on kasvanud rongiga liiklejate arv samuti üle kahe korra. Sügisest muutub mugavamaks ka rongiootamine − ajutiste platvormide asemel võetakse kasutusele uued varjualused.

Tallinna-Narva liinil sõitjate arv on teinud läbi uhke tõusu − 110 protsenti.

Väljumisi veel juurde

Uute rongide toomine liinile, tänu millele on sõitmine muutunud oluliselt kiiremaks ja mugavamaks, on jõudsalt kasvatanud rongisõitjate arvu. Kui vaadata üksnes 3. kvartali numbreid, siis eelmise aastaga võrreldes oli tõus kogu idasuunal 86 protsenti, eraldi Tallinna-Narva liinil aga 132 protsenti. Ainuüksi septembri jooksul tehti Tallinna-Narva liini rongides kokku 19 000 sõitu.

Oma panuse sellesse annab suve alguses tööle pandud lisaväljumine, mis andis kauaoodatud võimaluse sõita hommikul Tallinnast Ida-Virusse ja õhtul tagasi.

Elroni müügi- ja arendusjuhi Ronnie Kongo hinnangul on selline tõus ootuspärane. "Oleme rahul, et idavirulased teevad üha sagedamini valiku rongi kasuks," ütles ta.

Elron plaanib 2015. aasta mais uuendada oma liiklusgraafikut, kuid olulisi muudatusi seal idasuunal ei tehta. "Pikemas perspektiivis sooviksime Narva ja Tallinna vahele ronge lisada," kinnitas Kongo.

Infrastruktuuriga jõutakse järele

Koos uute rongidega tuli riigil uuendada ka raudteed puudutavat taristuvõrku uute ooteplatvormide näol, kuna vanad ei vastanud vajalikele standarditele. Nii investeeriti Ida-Virumaa piirkonnas uute platvormide, juurdepääsuteede, ülekäiguradade ja parklate ehitamisesse ligikaudu 1,8 miljonit eurot. Jõhvi ja Narva jaamas remonditi platvormi rajamise tõttu nende ääres ka raudteed.

Sellel aastal rajati euronormidele vastavad platvormid kuude peatuskohta: Kiviõlisse, Kohtla-Nõmmele, Jõhvi, Orule, Vaivarasse ja Narva. Kohtla-Nõmme peatuskoht asetseb varasemaga võrreldes uues kohas − Kohtla kaubajaama asemel Kohtla-Nõmme aleviku vahetus lähenduses.

Praegu on uutest platvormidest kasutuses Jõhvi oma. Oktoobrikuu jooksul on plaanis kasutusele võtta Vaivara ja Kiviõli platvorm.

Kohtla-Nõmme, Oru ja Narva platvorm valmivad novembrikuuks. "Kohe pärast uute platvormide kasutuselevõttu lammutatakse ajutised platvormid ja reisijaid informeeritakse viitade ja infotahvlitega," ütles AS Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik.

Tapa-Narva liinile rajatavad platvormid olid AS Eesti Raudteel viimase sellelaadsed tööd, ülejäänud Eesti on juba uute platvormidega kaetud. Varem valminud ja kasutusse võetud platvormid on Halliku kinnitusel vandalismile üsna hästi vastu pidanud. "Parandamist ja harva ka vahetamist vajavad peamiselt tuulekaitsesein, infostendid, prügikastid ja valgustid," tõdes kommunikatsioonijuht.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles