Regionaalne kriisikomisjon otsib lahendust kaitsevahendite nappusele

Sirle Sommer-Kalda
, ajakirjanik
Copy
Ida-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juht Ailar Holzmann on rahul sellega, kuidas omavalitsused eriolukorras tegutsevad.
Ida-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juht Ailar Holzmann on rahul sellega, kuidas omavalitsused eriolukorras tegutsevad. Foto: Matti Kämärä / Põhjarannik

Skype´i teel toimunud Ida-Eesti regionaalse kriisikomisjoni erakorralisel laiendatud istungil selgus, et praeguses eriolukorras on omavalitsuste kõige suurem mure kaitsevahendite nappus, millele hakati kohe lahendust otsima.

Ida-Virumaa omavalitsuste esindajad ütlesid teisipäeval toimunud kriisikomisjoni istungil, et praeguses kriisiolukorras on kõige suurem mure kaitsevahendite puudus.

"Kaitse- ja desinfitseerimisvahendite puudus oli läbiv teema. Ei ole kohta, kust neid osta," vahendas kriisikomisjoni juht Ailar Holzmann, kes igapäevaselt juhib Ida päästekeskust.

Üleüldine probleem 

Sama päeva õhtuks oli päästeamet kaardistanud kaitse- ja desinfitseerimisvahendite pakkujad.

"Selgus, et on veel üks pakkuja, kelle käest saab osta desovahendeid suurtes nõudes. Teine küsimus on kaitsevahendid ning sellele otsime lahendust. Kohalike omavalitsuste tasandil on neid kõige rohkem vaja sotsiaaltöötajatele ja koduhooldustöötajatele, kes käivad abivajajate või üksikute eakate juures. See on üleüldine probleem kogu Virumaal ja Eestis. Kui midagi riiki tuleb, läheb see esimeses järjekorras tervishoiusüsteemi," rääkis Holzmann.

Ida-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juht kiitis Virumaa kohalikke omavalitsusi väga hea koostöö eest. "Näen, et omavalitsused tegelevad kriisiga ning täidavad eriolukorra juhi, kelleks on peaminister, ülesandeid. Sealjuures märgatakse riskigruppi ning mõeldakse välja lahendusi, kuidas eakad avalikus ruumis vähem liiguks."

Omavalitsusjuhid kinnitasid istungil, et kõik koolid, klubid ja muud meelelahutusega seotud avalikud asutused on suletud. Paljud omavalitsused on oma töö ümber korraldanud, et vähendada inimeste otsekontakte. Elanike teenindamine käib kas telefoni või interneti teel. Ettehelistamisel ja kokkuleppel võib ka kohale tulla.

Uus infotelefon 1247 

Ida häirekeskuse juht Janek Murakas tuletas meelde, et alates esmaspäevast töötab uus infotelefon 1247, kuhu helistades saab infot koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. Meditsiinialaste nõuannete ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed.

Murakas pööras tähelepanu, et helistades telefonil 112, võib juhtuda nii, et on vaja natuke oodata. "Liin võib olla vahepeal koormatud. Üldiselt suudame kõnele vastata minuti jooksul, seega palume inimestel vajaduse korral oodata, mitte kõnet katkestada, kui kohe ei vastata."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles