Õpetaja Kaja Toikka sõnul tekitab kogukonnas hirmu asjaolu, et loodavas riigigümnaasiumis oleksid eestlased tugevas vähemuses, nagu nad on vähemuses ka Jõhvi gümnaasiumis. "Kiviõli 1. keskkoolis, kus ma samuti õpetan, toimub koosõpe paremini, sest see suhe on ühtlasem."
Lisaks väljendasid lastevanemad muret õpetamise taseme võimaliku languse pärast − praegu on Järve gümnaasium riigieksamite tulemuste põhjal maakonna tugevaim eestikeelne kool. Mitmed kinnitasid, et kaaluvad seetõttu Ida-Virumaalt ärakolimist.
"Ühelt poolt räägitakse eestluse tugevdamise vajadusest Ida-Virumaal, tuues siia riigiasutusi ja avades sisekaitseakadeemia kolledži. Samal ajal ei hoolita, kui kaob see vähenegi, mis siin olemas on. Ja kogukonna appihüüdele reageeritakse pead liiva alla peites," märkis Roosileht.
Koosolekul arutati, mida saaks veel n-ö kaheteistkümnendal tunnil teha, et tugeval tasemel eestikeelne gümnaasiumiharidus päästa. Ettepanekute seas oli nii üleskutse korraldada riigigümnaasiumi direktori leidmiseks uus konkurss kui ka soov luua Kohtla-Järvele sada protsenti eestikeelsete õppekavadega gümnaasium.
Üksmeelselt leiti, et esimese sammuna − juba jaanuarikuu jooksul − peavad ühiselt kokku saama kohalik kogukond, haridus- ja teadusministeeriumi esindajad ning uue kooli direktor. Sellekohase sisuga pöördumine läheb ministeeriumisse järgmise nädala algul.
Järve gümnaasiumi hoolekogu esimees, Kohtla-Järve linnavolikogu liige ja kultuuriministeeriumi välisvahendite ekspert Eduard Odinets tõdes, et koosolek ei esinda kindlasti kõigi vanemate ja õpilaste arvamust. "Osa ütleb, et nii lahe oleks koos õppida − sedasi saavad venelased selgeks eesti keele ja vastupidi."
Samas möönis Odinets, et kommunikatsioon kooli juhtkonna ja omaniku poolt on olnud nõrk. "Hirmud tulevad teadmatusest. Keegi ei tea, mis juhtuma hakkab. Tuleb korraldada uusi kokkusaamisi, et need hirmud maha võtta."
Koosolekul osalenud siseminister Katri Raik arvas, et eestikeelne gümnaasiumiharidus on üks tulevaste riigikogu valimiste olulisemaid küsimusi Ida-Virumaal.