Saada vihje

Kontserdimaja hooaja avakontserdil sündis eriline keemia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nikolai Aleksejev: "Kui on kahepoolne kontakt muusikute ja publiku vahel, toimub energia- ja fluidumite vahetus, mida keegi pole suutnud veel n-ö teaduslikult kirjeldada."
Nikolai Aleksejev: "Kui on kahepoolne kontakt muusikute ja publiku vahel, toimub energia- ja fluidumite vahetus, mida keegi pole suutnud veel n-ö teaduslikult kirjeldada." Foto: EMTA

Jõhvi kontserdimaja 15. hooaja avas teeneka Nikolai Aleksejevi juhatusel Peterburi filharmooniaorkestri kontsert, kus kõlasid kava kohaselt Tšaikovski viiulikontsert D-duur ja Rahmaninovi 2. sümfoonia. Vaimustuses publik suutis aga lausa kaks lisapala esile plaksutada: Elgari "Nimrodi" ning viiulisolist Sergei Dogadinilt Paganini "La Molinara".

Vahetult pärast hooaja avakontserti ütles Vene Föderatsiooni rahvakunstnikust Peterburi filharmooniaorkestri dirigent Nikolai Aleksejev Põhjarannikule, et kontserdi edu sõltub tema pika kogemuse põhjal alati ka saalis istuvast publikust.

"Kui on kahepoolne kontakt muusikute ja publiku vahel, toimub energia- ja fluidumite vahetus, mida keegi pole suutnud veel n-ö teaduslikult kirjeldada. Täna andsime kontserdi suurepärasele publikule ja tänu jumalale ei esine ma siin, Jõhvis, esimest korda. Tagasihoidlikult öeldes möödus kontsert normaalselt. Vene muusikud pole harjunud oma kontsertide ja saavutustega kiitlema. Nõnda on meie professorid meid kasvatanud: "Peab tagasihoidlikum olema!" Kas oli edu või mitte, peaks küsima publiku käest. Tundsin, et publikule meeldis, ja selleks me ju esinesimegi," rääkis Aleksejev.

Tagasi üles