Andres Mustonen on isegi semiitliku näoga!
Meie oleme teda nõnda mõjutanud. [Naerab.] Aga ta on väljapaistev muusik. Tean teda 1969. aastast. Kujutage ette! Viiskümmend aastat!
Avaldan teile tänu suurpärase teose eest, mille esiettekanne äsja kõlas. Kas te olete pärast teost "To the memory of..." palju uusi asju loonud?
Õnneks ma kirjutan palju. Äsja telliti minult ooper, mis lavastatakse Iisraeli ooperis. Veel kirjutasin uue suure sümfoonilise teose, mille peatset esiettekannet ootan. See toimub festivalil Sionis Šveitsis ja teos on samuti pühendatud Giale.
Te olete kirjutanud palju filmimuusikat...
Teate, kes mind esimesena filmi kaasas? Gia Kantšeli! Olin tudeng ja ta juhatas mind otse Robert Sturua teatrisse. Sturuale kirjutasimegi mõlemad Giaga.
Mulle tundus, et ka teie "To the memory of..." on veidi filmilik. Olete kirjutanud palju filmimuusikat, aga kuidas te ise filmikunsti suhtute? Käite ikka kinos?
Käin pidevalt kinos, sest ma isegi õpetan tudengitele filmimuusika kirjutamist. Ülikooli kutsuti, sest olen tuntud muu seas kui filmihelilooja. Ka Gruusias juhin selleteemalisi meistriklasse. Vahel kutsutakse ka Berkeley ülikooli.
Saan aru, et teil on rohkem kui üks kodumaa. Kas saab nii öelda?
Elasin Gruusias 47 aastat. Kõik minu loomingulised õnnestumised said seal alguse. Hiljem jätkusid need Iisraelis, kus olen väga õnnelik. Olen töötanud selliste dirigentidega! Olen jumalale tänulik, et nõnda on läinud.
Kuidas jäite rahule Jõhvi kontserdimaja saali ja selle akustikaga?
Just praegu ütlesin tüdrukutele, et Iisraelis pole häid kammersaale. Kummaline. Miljonite eest ehitatakse, aga sellist tulemust pole. Siin, Jõhvis, on suurepärane akustika ning on meeldiv mängida ja kuulata. Publik on suurepärane! Tavaliselt mulle ei meeldi laval midagi rääkida, aga siin olin nii liigutatud − tundsin, et neile läks esitatu südamesse −, et tahtsin nendega suhelda.