Ma ei arva, et see muudaks mu kuidagi õnnelikumaks, kui mul oleks kümme korda rohkem lugejaid. Selle vastu mul kah muidugi midagi poleks, kui neid oleks kümme korda rohkem, aga publiku suurus pole kunagi mu eesmärk olnud. Eesmärk on ikka oma asja ajada ja rääkida nende inimestega, kes elavad minu kõrval siin ja praegu.
Mulle on olnud varasest lapsepõlvest saati sümpaatne maagiline realism. Kas oled nõus väitega, et see on palju realistlikum, kui ükski teine "realism" võib olla? Viimati tuli see mõte mulle alles hiljuti pähe, kui lugesin Haruki Murakami romaani "1Q84". Küsin, sest pean ka "Ballettmeistrit" sinna riiulile kuuluvaks.
Ma olen hea meelega selsamal riiulil! Kunsti eesmärk ei ole tuua võimalikult kiiresti ja võimalikult realistlikke sõnumeid. Seda teeb ajakirjandus. Kirjandus peab vaatama elu mingi nurga alt, tekitama uusi seoseid, andma mingi kujundi. Minule on küll oluline, et side reaalsusega ei katkeks, aga sama oluline on, et see oleks mingi peegeldus meie elule siin Eestis või maailmas aastal 2020. Minul õnnestub teksti kirjutamine siis, kui see hakkab ise vedama ning korraga sa tunned, et sõidad kirjutades, käed lahti. Suuresti tänu sellele tundele saan aru, kas tekst, mida ma kirjutan, on hea.
Milliste oma teoste üle oled eriti uhke?
Alates raamatust "Kirjad tädi Annele" (2010) olen kõigi raamatute üle rõõmus.
Kui oluline on kirjanduse seisukohast autori isik ja/või näiteks eraelu? Milline on Urmas Vadi?
Ma arvan, et kirjanduse seisukohast pole mu isik oluline. Mina ise olen ikka seesama mees, kes tuleb läbi vihma koju, toidukott seljas, või karjub pimedas metsa vahel, kui autol lõhkeb rehv.
Mis sul praegu käsil on? Kas võid rääkida käsil olevatest teostest?
Praegu teeme Eesti Draamateatris lavastust "Millest tekivad triibud". Tegu on mu näidendiga Eduard Vildest. Kui see 14. märtsil lavale tuleb, tõmban veidi hinge ja hakkan romaani kirjutama.