Viru praost kujutab inimesi sellisena, nagu nad Jumala palge ees seisavad − alasti

Sirle Sommer-Kalda
, ajakirjanik
Copy
Näitusele pealkirja andnud töö "Alasti Pietà" viitab Michelangelo skulptuurile, mis kujutab Maarjat, kes hoiab süles oma surnud poega, ristilt maha võetud Jeesus Kristust. Näituse nimiteosel on Tauno Toompuu pietà motiivi ümber pööranud: surnud on hoopis naisterahvas, teda hoiab süles mees, kes ei istu, vaid on liikumises. "Selle, kes on ristilöödu ja mida ta tähistab, võiks jätta igale vaatajale otsustada."
Näitusele pealkirja andnud töö "Alasti Pietà" viitab Michelangelo skulptuurile, mis kujutab Maarjat, kes hoiab süles oma surnud poega, ristilt maha võetud Jeesus Kristust. Näituse nimiteosel on Tauno Toompuu pietà motiivi ümber pööranud: surnud on hoopis naisterahvas, teda hoiab süles mees, kes ei istu, vaid on liikumises. "Selle, kes on ristilöödu ja mida ta tähistab, võiks jätta igale vaatajale otsustada." Foto: Matti Kämärä / Põhjarannik

"Minu meelest on alasti keha religioossete teemade käsitlemiseks kõige loomulikum viis," ütles Viru praost Tauno Toompuu oma näituse "Alasti Pietà" avamisel Jõhvi keskraamatukogus.

"Alasti kehasid kujutades ja neid näitusele vaatamiseks pannes pidid ju arvestama sellega, et see intrigeerib?" viskas Jõhvi keskraamatukogu arendusjuht Tiia Linnard õhku küsimuse, mis ilmselt kõigil vaatajail meeles mõlgub.

"Kui Rakvere galerii pakkus teha näituse, siis kohe mõtlesin, et pole mõtet teha sellist, mis ei tekita küsimusi. Pigem võikski seal sees olla väike intriig," nõustus autor. "Kuni selleni välja, et teekski iseenda äratuntavalt, aga mõtlesin, et see läheb juba üle piiri," lisas ta.

Tagasi üles