"Tere tulemast, Abdullah!" − lugu sellest, kuidas Narva Euroopa tsivilisatsiooni ajalugu muutis

Irina Kiviselg
, ajakirjanik
Copy
Mikita Ilyinchyk ja kunstnik Alexander Adamov on üheskoos lavastanud juba kolm näidendit ega pelga neis käsitleda ka ebamugavaid ja teravaid teemasid.
Mikita Ilyinchyk ja kunstnik Alexander Adamov on üheskoos lavastanud juba kolm näidendit ega pelga neis käsitleda ka ebamugavaid ja teravaid teemasid. Foto: Matti Kämärä / Põhjarannik

3. mail esietendus Vaba Lava Narva teatrikeskuses Valgevene päritolu lavastaja Mikita Ilyinchyki lavastus "Tere tulemast, Abdullah!". See räägib düstoopilisest maailmast aastal 2060, mil Eestist on saanud mitmekultuuriline põrgu ja Narva on rajatud euroislami genotsiidikeskus.

Mikita Ilyinchyk (28) on Valgevene lavastaja ja näitekirjanik. Ta on lõpetanud Venemaa teatrikunsti instituudi, Jevgeni Kamenkovitši ja Dmitri Krõmovi meistriklassi ning lavastanud eri riikides 11 näidendit. 2022. aastast elab ta Poolas ning on selle ajaga Poola teatrikeskkonnas omajagu tuntust kogunud ja mitmeid teatriauhindu pälvinud.

Tema lavastus "Tere tulemast, Abdullah!" kuulub Vaba Lava kuraatorprogrammi "I Have a Dream / Mul on üks unistus". Kui selle hooaja kuraator Jakub Skrzywanek keskendub unistusele kui helgele tulevikule, siis Mikita Ilyinchyk näeb asja hoopis teistes toonides. "Unistust unistusega liites saabub tahes-tahtmata tragöödia," usub ta.

Tagasi üles