Jõhvi matusebüroo jäi pettusega vahele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matusebüroo tõlgendas haiglale tasuta teenuse osutamise lepingut omamoodi, leides, et selle teenuse peavad kinni maksma surnud inimese sugulased.
Matusebüroo tõlgendas haiglale tasuta teenuse osutamise lepingut omamoodi, leides, et selle teenuse peavad kinni maksma surnud inimese sugulased. Foto: Peeter Lilleväli

Ida-Viru keskhaiglas surnud inimese sugulasi üllatas, et neilt võeti tasu kadunu transpordi eest haiglavoodist surnukuuri. Selgus, et haigla sattus sellesse ebameeldivasse olukorda Jõhvi matusebüroo süül.

Ühe surnud patsiendi sugulane tõi toimetusse Puru haigla surnukuuris Jõhvi matusebüroolt saadud arve summas 17 eurot ja 25 senti. Naise sõnul vastas firma esindaja küsimusele, milliste teenuste eest seda raha tahetakse, et surnukeha toimetamise eest Puru haiglast surnukuuri.

"Ei saa aru, miks haiglas surnud inimese toimetab surnukuuri matusebüroo?" küsis naine. "Surnukuur asub 50 meetri kaugusel haiglahoonest, aga transpordi eest võetakse rohkem kui taksosõidu eest Jõhvist Kohtla-Järvele."

Haigla ostab teenust

Ida-Viru keskhaigla haldusdirektori Aleksei Rodini selgitust mööda ei tegele haigla enam ammu haiglavoodis surnud inimeste transportimisega surnukuuri. "Seda tuleb teha väärikalt ja tsiviliseeritult, mitte nii nagu varem, kui meie sanitarid või õed vedasid kadunut käruga üle õue," ütles ta Põhjarannikule. "Pidada selleks ööpäevaringset teenistust koos erisõidukiga, kui seda läheb vaja ehk kord kolme päeva jooksul, ei ole haiglal samuti mõtet."

Rodin leiab, et surnute surnukuuri transportimise probleemile leiti normaalne lahendus. 2004. aastal sõlmis haigla Jõhvi matusebürooga ja firmaga Igavik lepingu, andes firmade palvel neile rendile ruumid, kus nad võtavad vastu matuseteenuste tellimusi, ning seades tingimuseks, et haiglale osutatakse tasuta teenust haiglas surnud inimeste transportimisel surnukuuri.

Firma käitus ebakorrektselt

"Surnud inimeste haiglast surnukuuri toimetamise eest nad raha võtta ei tohi," ütles Rodin. "Ent nagu näha, seda juhtub. Möödunud aastal oli kaebus firma Igavik peale, tänavu Jõhvi matusebüroo peale. Muidugi oli see ebakorrektne käitumine."

Haigla juhtkond hoiatas oma lepingulisi partnereid, et selliste juhtumite kordumisel öeldakse neile leping üles. Haigla pani firmale kohustuse surnud inimeste sugulastelt võetud raha tagasi maksta.

"Me ei saa küll iga kord kontrollida firmade tegevust, ent usun, et neil ei teki soovi teine kord sama ebakorrektselt käituda, muidu me sõlmime lepingu teise firmaga ja nende tegevus võib meie ruumide kaotamise tõttu tõsiselt kannatada," märkis Rodin.

Pidasid raha võtmist oma õiguseks

Jõhvi matusebüroo juhataja Aivar Tamme ütles, et haigla, kes on kohustatud nende osakonnas surnud inimese surnukuuri toimetama ja tellis selle teenuse matusebüroost, sattus ebamugavasse olukorda tema süül. Ent ta leiab, et firmal oli õigus võtta sugulastelt tasu, sest seda tööd haiglale tasuta tehes kannab firma kulutusi.

Tamme sõnul peavad Jõhvi matusebüroo töötajad haiglakutse peale Jõhvist, kus asub nende transpordivahend, sõitma Purule, toimetama surnukeha haiglast surnukuuri ning sõitma tagasi Jõhvi. Nii pidaski firma endastmõistetavaks lisada sellega seotud kulud surnud inimese sugulastele esitatud arvele, kui viimased matuste korraldamiseks matusebüroosse pöördusid.

Kõik olekski niiviisi jätkunudki, kui mitte ülalkirjeldatud juhtum, millest said teada toimetus ja haigla. Asi on selles, et sugulased pöördusid matuseteenuste tellimiseks teise büroosse, seepärast esitas Jõhvi matusebüroo neile surnukeha transpordi eest eraldi arve. Haigla juhtkond hindab seda ühemõtteliselt lepingu rikkumisena. Ent vastust küsimusele, kas Jõhvi matusebüroo kavatseb nüüd põhjendamatult saadud raha ka teistele klientidele tagasi maksta, toimetus ei saanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles