Ebareaalsed tingimused nurjasid Narva-Jõesuu rannahanke

Ilja Smirnov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Isegi talvel ja praktiliselt olematu infrastruktuuri juures on Narva-Jõesuu rannad harva inimtühjad. Kohalikke elanikke ja külalisi meelitavad siia puhas õhk, männimets ja vaikus, mida häirivad vaid tuulemühin ja lainete loksumine.
Isegi talvel ja praktiliselt olematu infrastruktuuri juures on Narva-Jõesuu rannad harva inimtühjad. Kohalikke elanikke ja külalisi meelitavad siia puhas õhk, männimets ja vaikus, mida häirivad vaid tuulemühin ja lainete loksumine. Foto: Ilja Smirnov

Soovijat võtta peaaegu 3 miljoni euro eest ette Narva-Jõesuu neljakilomeetrise rannariba arendamine ei leidunud. Linnapea loodab, et ehitaja siiski leitakse ja midagi - kasvõi üks laudtee, õnnestub juba sel aastal ka ära teha.

Täpselt aasta tagasi rõõmustas Narva-Jõesuu linna teade, et ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) nõustus rahastama 2,49 miljonit eurot maksvat rannaalade suurprojekti. Projekti juhtima valitud Tallinna Linnaehituse ASi teatel on aga riigihange rannaalade hoonestaja leidmiseks luhtunud: ka tähtaja pikendamine ei toonud ühtki pakkumist.

Uus katse

"Niigi seadsime hankes tähtaja lubatust pool aastat varasemaks, seega aega meil on," on Narva-Jõesuu linnapea Andres Noormägi rahulik. Parasjagu uurib ta, miks ei teinud ükski ehitaja nende rannaalale pakkumist. "Esmaspäeval otsustame, mida edasi teha. Võimalusi on kolm: korraldada kolme firmaga läbirääkimistega hange, muuta hanke tingimusi, kui selgub, et need olid võimalikele osalejatele vastuvõetamatud, või jagada hange kaheks-kolmeks osaks, kui selgub, et praegune maht on näiteks väiksematele firmadele liiga suur."

Noormägi eeldab, et Eesti ehitusturu kohta suhteliselt mõõdukas riigihange võis suurtele ehitajatele näida väheatraktiivne: "Sealt ei saa kuigi palju kasumit, tavaliselt panevad nad otsa 30%. Aga miks väiksemad osa ei võtnud, selle uurime välja."

"Loodan, et aprilliks jõuame uue hanke läbi viia ja näeme ehitustööde algust juba eeloleval hooajal. Ma ei väida, et jõuame kõik valmis, aga alustada võiksime küll, näiteks rajada kavandatud laudtee majaka juurest Liivaranna hotellini," ütles Noormägi.

4 kilomeetrit randa

Narva jõe suudmes asuva majaka ja Liivaranna hotelli vahele jääb umbes 4 kilomeetrit liivast randa, mis on ka puhkajate seas kõige populaarsem paik. Sinna on kavas luua kolm teema-ala: linna keskus ja XX sajandi alguse stiilis rand, moodne Meresuu spaahotelli piirkond ning looduslik, kuid uue infrastruktuuriga varustatud piirkond Liivaranna hotelli ümbruses.

Kõigi teema-alade jaoks on välja töötatud terrassid, laste mänguplatsid, valgustus, riietumiskabiinid, dušid, pingid jpm. Kõikjale rajatakse veevärk ja elektriliinid. Lahendatakse ka parkimisprobleem. Rannaäärses metsavööndis ja liivaluidetel hakkavad kulgema ratta- ja kõnniteed.

Ebarealistlikud tingimused

"See on huvitav töö," nõustus Juri Barkov, kes juhib Kirde-Eesti üht suuremat ja kogenumat ehitusfirmat, ASi Vant. "Olen ise Narva-Jõesuust pärit ja linnal on seda projekti tohutult vaja."

Barkov rääkis, et tema ettevõte tahtis küll hankel osaleda, kuid pärast tingimustega tutvumist selgus, et sellest ei ole võimalik osa võtta.

"Näiteks on seal selline tingimus, et projektijuhil peab olema ette näidata kaks analoogset ja sarnase hinnaga projekti - kas rannad või muu säärane -, Ida-Virumaal on see aga võimatu, meil pole midagi ligilähedastki olemas. Firma aastakäivet tuleb näidata nõutud mahus mitte kolme, vaid iga aasta kohta," tuletas Barkov meelde vastuvõetamatuid tingimusi.

Samas arvab ta, et töö pole iseenesest sugugi liiga keerukas: "Midagi erilist seal pole: vee- ja kanalisatsioonitorud rannapiirkonna jaoks, teed ja heakorrastus - see pole ju pilvelõhkuja ehitus."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles