VKG uueks juhiks saab "ussipesast" põgenenud Ahti Asmann

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ahti Asmann lahkus Eesti Raudtee juhi ametist tänavu juunis. VKG juhtimise võtab ta üle oktoobris.
Ahti Asmann lahkus Eesti Raudtee juhi ametist tänavu juunis. VKG juhtimise võtab ta üle oktoobris. Foto: SCANPIX

Viru Keemia Grupi juhatuse esimeheks saab alates 1. oktoobrist  Ahti Asmann, kes on varem juhtinud nii Eestis kui Ukrainas SEB panka ja viimati ka Eesti Raudteed, kus tal puhkenud skandaali  tõttu sai tööisu otsa tänavu kevadel.

Viru Keemia Grupis suurimat osalust omav Priit Piilmann märkis, et Ahti Asmann on pikaajalise rahvusvahelise juhtimiskogemusega tunnustatud juht.  "Meil on hea meel, et selline spetsialist liitub VKG tiimiga," sõnas ta, tunnustades ka ettevõtte praegust juhtkonda, kes on Priit Rohumaa eestvedamisel viinud kontserni väga kõrgele tasemele, tuueks näiteks kolm täisvõimsusel töötavat Petroteri tehast.

Kiitvad hinnangud 

Piilmann on veendunud, et just Ahmann on see juht, keda keerulisi aegu üle elav kontsern vajab.

Viimaseid nädalaid VKG juhatuse esimehe ametis olev Priit Rohumaa ütles Põhjarannikule, et tihedast konkursisõelast võitjana välja tulnud Ahti Asmann on VKG järgmise juhina  kindlasti väga hea valik.  "Tegemist on väga kogenud ja soliidse tippjuhiga," sõnas ta.

Rohumaa märkis, et sellisele mantlipärijale on hea ametit üle anda, ent olukorras, kus maailmaturul on nafta hind 45 dollari juures barreli kohta, ei saa ta seda sugugi kerge südamega teha. "Praeguses olukorras tuleb tegelda sellega, kuidas ettevõtet veelgi efektiivsemaks muuta, ja oluline osa tööst kulub suhtlemisele pankadega," ütles ta, märkides, et Asmanni kasuks räägib selles ka pikaajaline ja rahvusvaheline panganduskogemus.

Ahti Asmann ise kinnitas VKG pressiteenistuse vahendusel, et on positiivselt meelestatud ja tänulik sellise väljakutse eest. "Praegu on oluline tagada efektiivsus ja ettevõtte tugevdamine, et saaks ka edaspidi panustada põlevkivi- ja keemiatööstuse arengusse ning Eesti majandusse. Pean oluliseks konstruktiivse koostöö jätkumist riigi- ja finantsstruktuuridega," märkis ta.

"Ahti tugevateks külgedeks tippjuhina on väga hea inimeste tundmine ja suur silmaring," kinnitas Nordea panga Jõhvi ja Narva nõustamis- ja teeninduskeskuse juht Enn Männiste, kes töötas koos Asmanniga palju aastaid Ühispangas, mille hiljem ostis ära Rootsi SEB. "Ta on hea näide sellest, kuidas tõusta oma hea tööga suhteliselt lühikese ajaga väikese kontori laenuspetsialistist pangajuhiks."

Männiste nimetas Asmanni üheks oma vähestest sõpradest, kellega on ta pikki tunde koos veetnud ka kalavetel. "VKG sai endale kindlasti väga hea juhi, kes on tugev spetsialist finantsalal, kuid tõestanud end tippjuhina ka teistes valdkondades," kinnitas ta, lisades, et tema tõrjumine Eesti Raudtee juhi kohalt oli inetu tegu eri huvigruppide poolt.

Skandaalne lahkumine "ussipesast"

Asmanni head mainet tumestabki  vaid tema skandaalne lahkumine riigiettevõtte Eesti Raudtee juhatuse esimehe kohalt tänavu kevadel. Enamik uudiseportaale, kes teatasid eile Asmanni saamisest VKG uue juhiks, mainis seda juba pealkirjas.

Raudtee-ettevõttes mitmeid ümberkorraldusi ette võtnud Asmann esitas sisemiste intriigide ja puhkenud kütusekaardi väärkasutamise skandaali tõttu lahkumisavalduse juba märtsis, kuid pidi ametisse jääma kuni uue juhi leidmiseni. Siiski otsustas ta ameti maha panna juba 12. juunil.

Äripäev tõi avalikuks, et Asmann oli andnud riigiettevõtte kütusekaardi kasutamiseks oma abikaasale. Asmann maksis  tagasi 5000 eurot.  Ta väitis, et tal oli kütusekaardi kasutamiseks nõukogult suuline nõusolek.

Asmann rääkis juunis Postimehele, et ükskõik, kes Eesti Raudtee etteotsa asub, kerge tal olema ei saa, kuna raudteel toimuv on võrreldav ussipesaga.  Majandusminister Kristen Michal rääkis juba aprilli lõpus Eesti Päevalehele, et Eesti Raudtee investeeringud on praegu miinimumprogrammil ja kõigepealt on vaja sealne ussipesa puhtaks lüüa.

Teda toetas ka Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare, kes samas tunnustas Asmanni hea töö eest raudtee keerukal ümberkorraldamisel.

Priit Piilmann rääkis eile Äripäevale, et konkursi käigus arvestasid nad Asmanni pahandusega lahkumisel Eesti Raudteest.  "Aga leidsime, et see ei ole meile probleem. Täname Eesti Raudtee juhtkonda, et nad sellise väärika inimese vabastasid ja et meie saime ta endale," märkis Piilmann.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles