Järgmisel aastal algab Jõhvi äripargi rajamine

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvi äri- ja logistikapark võtab enda alla 50hektarise ala, laiudes Kotinuka-Jõhvi teeristist põhja ja ida suunas.
Jõhvi äri- ja logistikapark võtab enda alla 50hektarise ala, laiudes Kotinuka-Jõhvi teeristist põhja ja ida suunas. Foto: TEET KUUSMIK


Eelmisel nädalal volikogult detailplaneeringu kinnituse saanud Jõhvi äri- ja logistikapargi rajamine läheb lahti järgmisel aastal ning seal tegutsemise vastu on huvi tundnud üle kümne ettevõtte.

Kotinuka teeristi lähistel Tallinna-Narva maanteest põhja pool asuv Jõhvi äri- ja logistikapark võtab enda alla 50 hektari suuruse ala. Pool sellest peaks täituma erisuguste logistika- ja tootmisettevõtetega. Kokku on alal 20 krunti ning lisaks sellele veel ligi 3 hektari suurune veoautodele ja reisibussidele mõeldud parkla, mille rajamisel on arvestatud maanteeameti soovitustega.

Eesti taustaga ettevõtted

Äri- ja logistikapargi maade üleandmise protsess majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile peaks lõpule jõudma lähinädalatel. Seejärel saab SA Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus alustada läbirääkimisi 12 ettevõttega, kes on pargi vastu huvi tundnud.

"Eelkõige soovivad Jõhvi tulla ettevõtted, kes on Eestis juba oma äri alustanud, kuid tegutsevad praegu näiteks Tallinnas," ütles SA Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus juhatuse liige Teet Kuusmik, kelle sõnul peaks välisinvestorite huvi kasvama järgmisel aastal algava pargi aktiivsema turundamise tulemusel.

Park on mõeldud ettevõtetele, mille tegevusega ei kaasne märkimisväärseid keskkonnamõjusid. Tulenevalt sellest ja asukohast pakub ala huvi logistika- ja hulgikaubandusettevõtetele, kes teenindavad tervet maakonda, lisaks veel tööstusettevõtetele, kes tegelevad näiteks elektroonika või toiduainete tootmise ning töötlemisega. Suure parkla olemasolu peaks sobima ettevõtetele, kes tegelevad veoautodele ja bussidele osutatavate teenustega alates remondist ja kummivahetusest ning lõpetades majutuse pakkumisega.

Ehitus algab uuel aastal

Pargi taristu ehitamine toimub summadest, mis peaksid laekuma maatükkide müügist. Eesmärgiks on vähemalt viie krundi müümine järgmise aasta jooksul.

"Arvestades meie asukohta, ei tohiks infrastruktuuri väljaehitamine olla väga keeruline, kuna veetorude väljaehitamisel selles piirkonnas on meie vajadustega juba arvestatud, lisaks jookseb pargi maadelt läbi gaasitoru ning ka kanalisatsioonivõrk ei ole väga kaugel," ütles Kuusmik.

Infrastruktuuri ehitamiseks kuulutatakse hange välja uue aasta alguses. Võimalik, et osa võrkude väljaehitamisse kaasatakse ka erainvestoreid. "Nende huvi võiks olla muude kommunikatsioonide väljaehitamine, samal ajal kui meile jääks teede rajamine," lisas ta.

Esmajärjekorras ehitatakse välja kogujatee, mis jookseb paralleelselt Tallinna-Narva maanteega, kuna nende vahele jäävate kruntide vastu on huvi olnud kõige suurem.

Narva sammu võrra eespool

Jõhvi äri- ja logistikapargi rajamine on Ida-Viru tööstusalade väljaarendamise teine etapp. Esimesena tegeleti Narvaga, kus riigihange taristu ehituseks lõppes sellel kuul, ning lepingud kruntide müümiseks on sõlmitud kahe ettevõttega. Lähiajal peaks neile lisanduma veel kaks.

Kuusmiku sõnul on huvi Narva vastu olnud väga suur, eelkõige nende ettevõtete seas, kelle ärihuvid on seotud Venemaaga. Huvi kasvu on soodustanud Venemaa eelseisev ühinemine maailma kaubandusorganisatsiooniga.

Kohtla-Järve tööstuspargi detailplaneering on kinnitatud, seal ootavad lahendamist veel maaküsimused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles