Tööstusalade Arendus otsib võimalusi kopteriühenduseks

Gerli Romanovitš
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juba 2014. aastal võib liikumine Narva logistika- ja tööstusparki olla oluliselt mugavam ning Vene ettevõtjad saavad tavalise piiriületuse asemel kasutada helikopterit.
Juba 2014. aastal võib liikumine Narva logistika- ja tööstusparki olla oluliselt mugavam ning Vene ettevõtjad saavad tavalise piiriületuse asemel kasutada helikopterit. Foto: Matti Kämärä

Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus, kus toimetavate ettevõtete arv kasvab järgmise aasta jooksul paarikümneni, on hädas pika piiriületusega ja Ida-Virumaale lendamise võimaluse puudumisega ning soovib luua tingimusi kopteriliikluseks.

Sihtasutus Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus, kus juba praegu toimetab seitse ettevõtet ja kus järgmise aasta lõpuks kasvab tegutsevate ettevõtete arv paarikümneni, otsib võimalusi kiiremaks Narva jõudmiseks nii Peterburist kui ka Tallinnast. Kuna Ida-Virumaal pole toimivat lennujaama, mis aasta ringi suudaks tšarterlende vastu võtta, oleks lahenduseks kopteriühendus.

Ajakulu oluline

SA Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus juhatuse liikme Teet Kuusmiku sõnul on nad pidanud konsultatsioone ning teinud eeltööd kopteriliikluse korraldamiseks, mis muudaks ettevõtjate liikumise nii Venemaalt kui ka Tallinnast kiiremaks. "Meil on siin toimetamas väga rahvusvaheline seltskond, ettevõtjaid on peale Venemaa ka Saksamaalt ja Hollandist ning praegu on Narva jõudmise ajakulu probleemiks," põhjendas ta, miks kopteriühenduse loomine tööstusalaga oluline on.

Ettevõtjad, eriti suurte kontsernide juhid, väärtustavad aega. Praegu on nii Venemaalt kui Tallinnast siia jõudmine aga keeruline. "Ühelt poolt on Venemaa puhul küsimuseks piiriületus, kus on keeruline aega planeerida - kõik sõltub sellest, kuidas suudetakse teha elektrooniline broneering ja kas piiriületamisel tekib mingeid tõrkeid või millised on seal järjekorrad. Kui me vaatame näiteks kohaletulekut Hollandist, siis lennukiga jõuab Tallinna paari tunniga, kuid sealt edasi tuleb sõita kaks ja pool tundi autoga, mis on väga suur ajakulu. Muud võimalust aga ei ole," tunnistas Kuusmik.

Kui Eestis on võimalused lendamiseks nii Tartusse, Pärnusse kui Kuressaarde, siis ei Jõhvis ega Narvas ole kohta, kus lennuühendust korraldada. "Ehkki uuel programmperioodil on võimalik, et ühendus Ida-Virumaa suunal paraneb, tähendab lennuühenduse loomine väga suurt ja investeerimismahukat ettevõtmist. Kopter oleks lihtsam ja kiirem lahendus," lisas ta.

Pääsevad üle piiri

Kuna suur osa ettevõtjaid liigub Narva tööstusaladele just Venemaa poolelt, siis oleks ka sealtpoolt ühenduse loomine väga oluline. Võimalikuks teeb selle seadusemuudatus. Varem lubas seadus piiri õhust ületada 6000 meetri kõrguselt, mis on kopteri jaoks ebareaalne, kuid sellest aastast on lennulagi oluliselt madalam ning see loob võimaluse ületada piiri helikopteril.

"Arvestades, et Narva on piirilinn, kus on olemas nii toll kui piirivalve, siis on seda ilmselt ka lihtsam ja mugavam korraldada," tõdes Kuusmik.

Tööstusalade Arendus on endale seadnud sihiks kopteriliikluse töölesaamise juba järgmisel aastal. Korraldama hakkaks seda koostööpartner, kellel on vajalikud masinad. Kopteri maandumisplats ehitataks Narva logistika- ja tööstuspargi 60hektarilisele alale. Kuna ettevõtted on alal kompaktselt koos, tähendaks see nii ettevõtete juhtidele kui tippspetsialistidele, et maandumisplatsilt jõuaksid nad oma firma kontorisse viieminutilise jalutuskäiguga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles