Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
:format(webp)/nginx/o/2019/05/07/12141325t1h549f.jpg)
"See on sajandi ehitus. Olen surmkindel, et keegi sel sajandil kitsarööpmelist raudteed enam mujal Eestis ei ehita," usub Avijõe seltsi liige Enno Strauss, üks Avinurme kitsarööpmelise raudtee taastamise eestvedajaid. Raudtee-ehitajad peaksid sel nädalal tööga ühele poole saama.
Ajaloolise raudtee taastamine algas Avinurmes 2001. aastal, kui said valmis esimesed 113 meetrit. Seejärel pikendati lõiku 178 meetrini. Kolmandat nädalat käib ehitustöö selle nimel, et rongiga saaks sõita kilomeetri. "Taastamine algas, kui Avinurme oli veel Ida-Virumaa osa. Suurem vaev ja valu jäi Ida-Virumaale, aga loorbereid saab lõigata Jõgevamaa," tähendab Enno Strauss.