Saada vihje

Kaevandusmuuseum kutsub nostalgilise mototehnika näitusele

Copy
Mootorratas DKW NZ-250 pärineb 1939. aastast ja on taastatud omaaegsete vahenditega. Saksa mootorrattatootja DKW tootis seda mudelit aastatel 1938-1943. 250 cm³ mootoriga rattaid toodeti üldse kokku vaid 26 700 tükki.
Mootorratas DKW NZ-250 pärineb 1939. aastast ja on taastatud omaaegsete vahenditega. Saksa mootorrattatootja DKW tootis seda mudelit aastatel 1938-1943. 250 cm³ mootoriga rattaid toodeti üldse kokku vaid 26 700 tükki. Foto: Eesti Kaevandusmuuseum

Laupäeval, 4. märtsil avab Eesti kaevandusmuuseum näituse nostalgilisest mototehnikast, mis pärineb nelja tehnikahuvilise mehe garaažist.

"Avame näituse naistepäeva eel, aga sellest saab meeste magnet," ütles kaevandusmuuseumi juht Etti Kagarov. "Idee tuli ühelt Tallinna rattaomanikult Marko Raudmäelt, kes pakkus välja, et võib tuua meile oma rattad näha. Temalt on näitusel kümme ratast," lisas ta.

Näitusest tõotab korraldajate hinnangul tulla meeste magnet, aga Reigo Neglasoni motoroller Vjatka võiks kõnetada ka naisi.
Näitusest tõotab korraldajate hinnangul tulla meeste magnet, aga Reigo Neglasoni motoroller Vjatka võiks kõnetada ka naisi. Foto: Eesti Kaevandusmuuseum

Oma mototehnika on näitusele uudistamiseks toonud veel Aivar Voldek, Rauno Voldek, Imre Poom ja Reigo Neglason.

Vanim väljapandud mootorratas DKW NZ-250 on toodetud 1939. aastal Saksamaal. Teiste seas saab imetleda 1950. aastal toodetud mootorratast BMW R35, mis on unikaalselt säilinud taastamata kujul ja on läbisõiduga alla 4000 kilomeetri, aga ka 1951. aastal toodetud Moskva M1Ad, mis on säilinud komplektsena ja taastatud käepäraste vahenditega. Minsk M1A 1961. aastast on säilinud originaalkomplektsuses ja on originaalvärvi all.

Motosport oli ka kaevurite hulgas populaarne

Etti Kagarovi sõnul sobib kaevandusmuuseum nostalgilise mototehnika näitamiseks väga hästi, sest Kohtla kaevandus on olnud erinevate spordialade toetaja läbi aegade.

"Mootorispordi populaarsus aitas kasulikult sisustada kaevurite ja keemikute vaba aega. 1965. aasta automotoklubi protokollist nähtub, et Kohtla kaevanduses oli arvel viis mootorratast: 2 tk 125 cm³, 1 tk 175 cm³ ja 2 tk 350 cm³."

Avamisel ootab üllatus

Lisaks mototehnikale saab kaevandusmuuseumis tutvuda 1960. aastate motokrossivõistluste fotodega, Kohtla-Järve AMK ja VSÜ Kalev protokollidega, võistluste juhenditega ning 1966. aastal 18.-19. juulini Aa rannas toimunud motokrossimeistrivõistluste protokolliga.

"Ehk leiab keegi sealt mõne tuttava nimegi. Mina leidsin ühe tuttava nime − Luule Tulli, kes valiti Eesti 20. sajandi parimaks naistehnikasportlaseks," rääkis Kagarov.

Näituse "Nostalgiline mototehnika ajast aega" avamisel laupäeval kell 11 ootab osalejaid kohaliku tehnikahuvilise Kalev Nauri nostalgiline üllatus aastast 1970. Näitus jääb avatuks 13. maini ning seda saab külastada teisipäevast laupäevani kella 11-17.

Tagasi üles