Kui tihti tähendab Utria dessant suurt võitlust ilmastikuga, siis selleaastane paks lumevaip tähendas esimestele startinutele paksus lumes müttamist, samal ajal kui tagantpoolt startinud said kiire tempoga liikuda juba ettesõidetud suusajälgedes.
"Ega meil kaarti väga põhjust vaadata olnud," tunnistas seitsmenda koha välja sõitnud Alutaguse maleva võistkonna liige Indrek Tapner, et GPS oli küll kohustuslik varustuse osa ning igaks juhuks kanti vahepeal kontrollpunkte kaardile, et eksimise korral õigelt teelt kõrvale ei kaldutaks. Tegelikult mängis õnn Alutagusele kätte head kaardid ja viimase stardikoha, mis tähendas, et esimesed võistkonnad olid suusaraja ja suunad juba sisse sõitnud. Muu hulgas tegid seda tööd hilisema võitja, kaitseliidu Pärnumaa maleva Vändra rühma mehed.
Esimene öö kõige raskem
Tapner ise on väga pika Utrial käimise kogemusega. Tema pagasis on kuus Utria dessanti. Kui sel aastal lõpetati väga heal 7. kohal, siis 2010. aastal oli Tapner lausa viies. Toona oli tema meeskonnakaaslane Ivar Tallerman, kes sel aastal oli hoopis meeskonna esindaja. Tapneri meeskonnakaaslased olid Neeme Trummar ja Martin Kaukes, kellele see oli teine Utria dessandil käimine. Võistkonna kõige värskem liige oli Remi Molotov − koolipoiss, kellele see oli esimene kord rasket distantsi läbida.
Alutaguse maleva meeskond sai starti veidi pärast südaööd ning esimese öö lõpp oligi Tapneri sõnul kõige keerulisem. "Siis oli küll tunne, et enam ei taha ega jaksa," ütles ta.
Murdepunktiks sai aga Auveres olnud kontrollpunkt, kus tuli sõita käsidresiiniga ja lasta õhku raudtee. Kogu meeskond, esindaja sealhulgas, sai käed külge lüüa, et dresiini liikuma saaks. "Ma arvan, et see ülesanne meie võistkonna päästiski," tõdes Tapner, et tegemist oli terve 60kilomeetrise raja vältel kõige huvitavama kontrollpunktiga, mis toimus just kõige õigemal ajal.