Kiratsev kaubandus

Põhjarannik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Aasta 2000 oli siinses kaubanduses murranguline, sest Kohtla-Järvel valmis piirkonna esimene uus kaubanduskeskus Prestone, mis esmalt oli elanike seas ülipopulaarne. Vähehaaval hakkasid uued keskused kerkima ka Jõhvi ning majandusbuumi kasvades ilmusid nende seintele üha uued kaubamärgid.

Masu saabudes hakkasid kaubandus-teenindusettevõtted oma ärisid kokku tõmbama. Seda igal pool, ka Ida-Virus. Ja kuigi majandusolud on ilmselgelt paranenud, pole see endaga kaasa toonud kaubanduskeskuste pindade hüppelist täitumust. Samal ajal kui Tallinnas kurdetakse äripindade nappuse üle, mis omakorda tõstab rendihindu.

Ehk ongi see seotud asjaoluga, et meie kaubanduspindadele jõuab majandusolude paranemine hilinemisega.

Ühest küljest räägitakse tarbijate ostujõu langusest, teisalt jälle kinnitavad pangad, et eraisikute kontodel pole eales varem olnud nii palju hoiuseid kui praegu. See räägib aga tarbijate ettevaatusest. Majanduskriis on paljudel selgelt meeles - elatakse kokkuhoidlikult, püüdes säästa mustadeks päevadeks. Ja siin ei mängi viimast rolli päevast päeva euroalalt saabuvad sünged teated, mis hirmutavad tarbijaid veelgi.

Aga fakt on see, et kui inimesed ei tarbi, pole ka kauplejatel mõtet oma ärisid lahti hoida ja nii hääbubki kaubandus. Äripindadele tulevad aga odava ja kahtlase päritolu ning kvaliteediga kauba pakkujad, peletades nõudlikumad ostjad sinna, kus on parem valik, ja kohalikul turul jääb raha veelgi vähemaks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles