JUHTKIRI Kuidas veenda töötajaid vaktsineerima?

Copy
Artikli foto
Foto: Mailiis Ollino

Koroonakriisi ajal on palju räägitud sellest, kuidas distantsõpe on tekitanud lünki meie laste hariduses. Juttu on olnud sellestki, kui tugevalt on piirangute tõttu kannatada saanud kultuuri- ja turismivaldkond. Vähem on pööratud tähelepanu võitlusele, mida päevast päeva peab kogu ettevõtlus selle nimel, et töötajad ei haigestuks ning ei seaks sellega oht

Tänasest Põhjarannikust saab lugeda, kuidas ettevõtted-asutused selle probleemiga pingsalt tegelevad, olles oma tegevuses ka üsna edukad.

Kui valitsust on kritiseeritud selle eest, et rahva vaktsineerituse protsenti pole suudetud piisavalt kasvatada, siis näeme, kuidas tööandjad kasutavad erisuguseid meetmeid, mille seas ei pea sugugi olema vallandamine või sellega ähvardamine. Selleks piisab osa inimeste puhul elementaarse info jagamisest, testimisele suunamisest või ka preemia maksmisest.

Inimese isiklik majanduslik käekäik on seejuures väga oluline argument. Selleks ei pea vaktsineeritutele kindlasti mingeid materiaalseid hüvesid lubama. Paljude puhul on mõjus argument see, kui öelda, et viirusekolde jõudmisega kollektiivi kaasnevad tagajärjed, mis ulatuvad kõigi töötajateni ja mille tõttu pole ettevõte enam võimeline töötama. Turismivaldkonna ettevõtted on seda omal nahal tunda saanud ja seetõttu on selle valdkonna inimesi ka lihtsam vaktsineerima veenda.

See, kui viirus läheb inimese sissetuleku kallale, võib paradoksaalsel moel olla osa inimeste puhul olulisem vaktsineerimisargument kui hirm, et haigus võib ohustada tema elu.

Märksõnad

Tagasi üles