Kas bussihange maksab maavanemale koha?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

End "hingelt sotsiks" nimetav ja sotsiaaldemokraatide ridades ka riigikogusse kandideerinud Ida-Viru maavanem Riho Breivel on siiani olnud võimuliidu trumpässaks, millega tõrjuda etteheiteid, et Reformierakond ja IRL on kõik maavanemad ära parteistanud. Näete, Ida-Viru maavanem ei kuulu kumbagi võimuparteisse, on isegi opositsioonierakonnale hääli kogunud ja keegi teda selle eest ametist ei kanguta.

Võis eeldada, et Breivelil lastakse rahulikult oma ametiaeg lõpuni olla, mida on jäänud vähem kui aasta. Ent käimasoleva bussihankega seoses tundub, et see nii ei lähe.

Maanteeameti ja majandusministeeriumi ametnikud süüdistavad otseselt maavalitsust selles, et 1. veebruariks ei suudetud läbi viia maakonnaliinide vedajate hanget ja seetõttu peavad riigi poolt saastekvootide eest soetatud 42 uhiuut bussi Paldiski sadamas "ussitama". Nüüd on sellele lisandunud ka reformierakondlasest riigikogu majanduskomisjoni juhi Arto Aasa nõudmine regionaalminister Breivelile saamatuse pärast sulg sappa panna. Breiveli selgitused, et temal mingit süüd ei ole, sellise laviini alt eriti ei kosta. Samuti on keerukas leida mõistlikke põhjendusi, miks on maakonnaliine juba kaheksa aastat teenindanud firmad ajutiste lepingutega.

Kui Breivel teaks, et tema lahkumine aitaks päästa Ida-Virumaale 42 uhiuut bussi, siis küllap kergitaks ta isegi kaabut. Ent praeguseks on see hange niivõrd sõlme jooksnud, et seegi ei pruugi aidata.

Tagasi üles