23. oktoober 2012, 22:25
Narva bussimajandus lõhkise küna ees
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva linn on oma bussifirmaga samamoodi kimpus nagu Eesti riik oma lennufirmaga Estonian Air.
Mõlemat oleks justkui vaja, aga raha nende elushoidmiseks tuleb üha enam ja enam juurde kühveldada. Äriplaanid ja strateegiad nende kasumisse viimiseks kipuvad järjepanu äparduma, mille tagajärjel muutub küna varasemast veelgi lõhkisemaks. Mäletate näiteks, kuidas eelmisel aastal üritati Narva Bussivedudest teha superfirma, mis pidi muu hulgas hakkama linna haljastusega tegelema?Selle eksperimendi tagajärjel ei puudunud palju, et aastakümneid hästi korrastud piirilinn peaaegu rohtu oleks kasvanud nagu heinamaa.
Nii ei jäägi Narva linnapeal Tarmo Tammistel ASi Narva Bussiveod järjekordset rahataotlust viseerides muud üle, kui tõdeda: "Ega see mulle ei meeldi, aga olen sunnitud nõustuma."
Narva Bussiveod ei maksa oma tegevjuhile muidugi Eesti oludes nii kosmilist palka, nagu saab Estonian Airi soomlasest juht Tero Taskila, aga märgiline on seegi, et raskustes Narva bussifirma nõukogu liikmed teenivad selle sugugi mitte pidevat rassimist eeldava koha eest ikkagi ligemale 300 eurot kuus ja see on juba täiesti võrreldav suurus Estonian Airi nõukogu liikmetele makstavate tasudega.
Ometigi tuleks just ettevõtte nõukogu liikmetel, kes peaksid olema Narva linna huvide esindajad, pakkuda välja lahendused, mida selle ettevõttega peale hakata. Kuidas tagada piirilinnas ühistranspordi teenuse jätkumine, ilma et sellele üha rohkem ja rohkem peale tuleks maksta?